//
کدخبر: ۶۷۰۲۶ //

فعالیت ضعیف سامانه‌های بارشی و افزایش روزهای آلوده کلانشهرها

رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی شرایط بارش و دمای کشور را طی فصل پیش رو پیش بینی کرد و از بارش کمتر از نرمال و افزایش حداقل دو درجه ای دما در این فصل خبر داد و گفت: فعالیت نسبتا ضعیف سامانه‌های بارشی و تغییرات منفی دمایی کشور می‌تواند موجب افزایش فراوانی تعداد روزهای آلوده در کلانشهرها و شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی دو ماه آتی شود.

فعالیت ضعیف سامانه‌های بارشی و افزایش روزهای آلوده کلانشهرها
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید حبیبی‌نوخندان ، وضعیت جوی کشور را طی ماه جاری پیش بینی کرد و گفت: میانگین بارش کشور در هفته دوم دی؛ به صورت کمتر از نرمال، هفته سوم دی؛ در نوار شمالی کشور بیش از نرمال و سایر مناطق نرمال تا کمتر از نرمال پیش بینی می‌شود، همچنین در هفته چهارم دی ماه بارش کشور کمتر از نرمال خواهد بود.

 

افزایش دو تا سه درجه ای دما طی هفته دوم و سوم دی ماه

 

وی با اشاره به شرایط دمایی دی ماه با بیان اینکه میانگین دمای دی؛ یک تا دو درجه بیش از نرمال پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: میانگین دما در هفته‌های دوم و سوم ماه جاری بین دو تا سه درجه بیش از نرمال خواهد بود، اما در هفته چهارم با قدری تعدیل، بین یک تا دو درجه بیش از نرمال خواهد بود.

 

رئیس پژوهشکده اقلیم شناسی در ادامه با تاکید بر اینکه بارش فصل زمستان به استثنای بخش‌هایی از سواحل خزر کمتر از نرمال پیش بینی می شود، گفت: فعالیت نسبتا ضعیف سامانه‌های بارشی و تغییرات منفی دمایی به شکل بالقوه‌ای می‌تواند موجب افزایش فراوانی تعداد روزهای آلوده در کلانشهرها و شهرهای صنعتی و پرجمعیت طی دو ماه آتی شود.

 

وی افزود: در دی و بهمن 96، بارش کشور کمتر از نرمال و در اسفند 1396 و فروردین 1397 در حد نرمال مورد انتظار است. ضمن اینکه توزیع بارش در این مقطع دارای ناهمگنی زمانی و مکانی خواهد بود.

 

به گفته حبیبی نوخندان، انتظار می‌رود بهمن ماه، با تغییرات منفی دما مواجه باشد. همچنین میانگین دمای زمستان در حد نرمال تا یک درجه بیش از حد نرمال پیش بینی می شود.

 

این کارشناس حوزه هواشناسی در پایان تاکید کرد: شرایط بارش و دمای کشور طی ماه های گذشته و آینده، مدیریت واقع بینانه منابع آب در حوضه‌های آبریز کشور به خصوص برای تامین آب کشاورزی و شرب فصل بهار و تابستان سال آتی را می‌طلبد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۷۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان