//
کدخبر: ۶۲۸۱۳ //
سردار رحیمی خبر داد

عملیات ضربتی شب گذشته پلیس برای جمع‌آوری ۱۰۰۰ معتاد متجاهر

رییس پلیس پایتخت از دستگیری بیش از 300 خرده‌فروش موادمخدر و جمع‌آوری بالغ بر 1000 معتاد متجاهر در عملیات ضربتی شب گذشته پلیس خبر داد.

عملیات ضربتی شب گذشته پلیس برای جمع‌آوری 1000 معتاد متجاهر
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح جمع‌آوری معتادان و دستگیری خرده‌فروشان موادمخدر با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه سلسله عملیات‌های پلیس در برخورد با توزیع‌کنندگان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر عملیاتی در سطح تمامی یگان‌های پلیس مبارزه با موادمخدر در پایتخت به مرحله اجرا در آمد که تا به این لحظه براساس این عملیات، بالغ بر 1000 معتاد متجاهر در نقاط مختلف شهر دستگیر شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه ماموران ما بیش از 300 خرده فروش موادمخدر را شناسایی و دستگیر کردند، اظهارکرد: در این عملیات 7 باند فروش عمده موادمخدر نیز شناسایی و منهدم شد و در مجموع 54 کیلوگرم موادمخدر از این افراد کشف شد.

 

رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه در بحث مبارزه با معتادان و موادمخدر پلیس با جدیت اقدامات خود را انجام می‌دهد، گفت: برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر ادامه دارد.

 

رحیمی همچنین با اشاره به عملیات ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر در 20 روز گذشته خاطرنشان کرد: طی 20 روز گذشته همکاران در پلیس موادمخدر بالغ بر 2 تن انواع موادمخدر را کشف و ضبط کرده‌اند.

 

جمع‌آوری برخی از معتادان متجاهر برای بار بیستم

وی در پاسخ به سوالی درباره بازگشت معتادان به سطح جامعه اظهار کرد: ما از جمع‌آوری معتادان خسته نمی‌شویم و طبق وظایفی که قانون برعهده ما گذاشته اقدام به دستگیری معتادان متجاهر کرده‌ایم. در میان افراد و معتادان دستگیر شده کسانی هستند که بیش از 7، 8، 10 و حتی 20 بار هم جمع‌آوری شده‌اند اما ما باز هم اقدام به جمع‌آوری آنان خواهیم کرد و ما هم امیدواریم دیگر دستگاه‌های مسوول نیز به کمک پلیس آمده و به وظایف خود عمل کنند.

 

رییس پلیس پایتخت تاکید کرد: امروز اگر پلیس نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدام نکند، آنها دیگر افراد را نیز به این ورطه کشانده و تعدادشان بیشتر می‌شود ضمن اینکه برخورد با این افراد به عنوان یک دغدغه از سوی شهروندان محسوب می‌شود.

 

رحیمی در پاسخ به سوال دیگری درباره تعداد معتادان متجاهر در سطح پایتخت نیز گفت: آمار دقیق را باید از مسوولان ستاد مبارزه با موادمخدر جویا شد؛ اما آنچه که می‌توانم بگویم آن است که بالغ بر 10 هزار نفر معتاد متجاهر در تهران داریم که ما بخش زیادی از آنها را جمع‌آوری کرده‌ایم که لازم است که به کمپ‌ها و مراکز بازپروری بروند.

 

انتقاد از عدم فعالیت مراکز بازپروری

رییس پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به خالی بودن مجموعه‌های بهاران شهرداری تهران گفت: معتادان متجاهر جمع‌آوری شده بعد از طی سه ماه باید به مراکز بازپروری بروند اما متاسفانه مراکز بهاران که از سوی شهرداری تهران ایجاد شده تقریبا خالی است و باید شرایطی برای بازپروری و حضور این افراد فراهم شود.

 

رحیمی با بیان اینکه مردم از فعالیت معتادان و خرده‌فروشان موادمخدر گله‌مندند، در پاسخ به این سوال که آیا معتاد بیمار است یا مجرم، گفت: خرده‌فروش موادمخدر دیگر بیمار نیست. او مجرم است. برخی از این معتادان خرده فروشی می‌کنند و حتی تعدادی از آنان برای دریافت هزینه‌های اعتیاد خود دست به سرقت خرد یا زورگیری می‌زنند که دیگر به اینها نمی‌توان گفت بیمار. باید پیش‌بینی‌هایی شود و برای برخورد با آنها تمهدیدات دیگری اتخاذ شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۸۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان