//
کدخبر: ۶۲۸۱۱ //

پیکر دهقان فداکار در پارک لاله میانه آرام می‌گیرد

پیکر دهقان فداکار در پارک لاله شهر میانه به خاک سپرده می‌شود.

 پیکر دهقان فداکار در پارک لاله میانه آرام می‌گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

پس از طی مراحل تحویل پیکر مرحوم ریزعلی خواجوی از بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، جسم بی‌جان دهقان فداکار، خاطرات چهار نسل از کودکان ایران‌زمین در مراسمی با حضور مسئولان استانی به زادگاه خود میانه بدرقه شد تا در پارک لاله در مجاورات ساختمان شورای اسلامی این شهر آرام گیرد.

 

 بر اساس اعلام صورت‌گرفته در خصوص جزئیات مراسم تشییع و تدفیق پیکر ریزعلی خواجوی، اقامه نماز بر پیکر این قهرمان معاصر آذربایجان در میدان آزادی خواهد بود و ساعت ۱۰ صبح دوشنبه ۱۳ آذر تشییع خواهد شد.

 

مسیر حرکت مردمی برای حضور در مراسم تشییع دهقان فداکار نیز در چهارراه آزادی از خیابان شهید رحیمی (برق) به سمت ساختمان شورای شهر اعلام شده است و مراسم بزرگداشت وی نیز ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ دوشنبه در مسجد جامع امامزاده اسماعیل (ع) برگزار خواهد شد.

 

یونس خواجوی، پسر مرحوم ریزعلی خواجوی پیش از این در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران از تشییع و تدفین قهرمان نوستالوژیک معاصر آذربایجان در شهرستان میانه خبر داده و گفته بود که بر اساس وصیت پدرش، پیکر وی در روستای قهرمانلوی میانه تدفین نمی‌شود بلکه در میانه به خاک سپرده خواهد شد.

 

گفتنی است اَزبرعلی حاجوی معروف به ریزعلی خواجوی و دهقان فداکار، چهره خاطره‌ساز چهار دهه اخیر در کتاب‌های فارسی دوران ابتدایی فرزندان ایران، شامگاه دیروز ۱۱ آذر پس از تحمل یک دوره بیماری به خاطر عفونت ریه در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز چشم از جهان فرو بست، قهرمانی که در روزهای پایانی زندگی خود علاوه بر دست و پنجه نرم کردن با مشکلات گوناگون، شاهد حذف داستان حماسی نجات مسافران قطار توسط وی از کتاب فارسی نیز بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تجارت‌نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۲۸۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان