//
کدخبر: ۵۹۴ //

آمار جرایم رایانه ای در تلگرام با سرعت زیادی رو به افزایش است

خانواده، آموزش و پرورش و دانشگاه باید آموزش‌های لازم را به جوانان که بیشترین مخاطبان فضای مجازی هستند، ارائه دهند.

آمار جرایم رایانه ای در تلگرام با سرعت زیادی رو به افزایش است

فرامرز شاکری امروز(14 دی) در جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع راهکارهای برون رفت از تهدیدات مجازی، اظهار کرد: فضای مجازی در کردستان با سایر استان‌ها متفاوت است و موضوعات اجتماعی در فضای مجازی استان تبدیل به مسائل امنیتی می‌شود.

 

وی افزود: جرایم سایبری در کردستان در 9 ماهه سال جاری در مقایسه با سال گذشته 107 درصد افزایش داشته است که دلایل عمده آن بی اطلاعی از آسیب‌های فضای مجازی و پایین بودن سطح سواد رسانه‌ای کاربران است.

 

رئیس پلیس فتا کردستان وب و شبکه‌های اجتماعی را دو حوزه تهدیدات مجازی دانست و عنوان کرد: 65 درصد جرایم مجازی در تلگرام رخ می‌دهد و باید اقدامات پیشگیرانه جدی در این زمینه صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 29 میلیون کاربر جوان در فضای مجازی در ایران حضور دارند، تصریح کرد: 80 درصد کاربران تلگرام فارسی زبان هستند و بیش از 170 هزار کانال تلگرامی فارسی زبان در تلگرام وجود دارد.

 

شاکری با اشاره به اینکه بسیاری از این کانال‌ها دین‌مداری را هدف قرار داده‌اند، بر تولید محتوای مناسب تاکید کرد و افزود: در این حوزه متاسفانه ضعیف عمل کرده‌ایم.

 

وی تاکید کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان باید محتوای مناسب با ارزش‌های فرهنگی تولید شود و همچنین خانواده، آموزش و پرورش و دانشگاه باید آموزش‌های لازم را به جوانان که بیشترین مخاطبان فضای مجازی هستند، ارائه دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان