//
کدخبر: ۵۹۳۶۲ //

قشم اولین مرکز گردشگری حلال کشور شد

استاندار هرمزگان در آئین معرفی جزیره قشم به‌عنوان اولین مرکز گردشگری حلال جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مبانی دینی و قرآنی گردشگری حلال، اظهار کرد: گردشگری حلال به معنای رسیدن به استاندارد اسلامی در این عرصه است و باید محیط متناسب و لوازم موردنیاز این کار را فراهم کنیم.

قشم اولین مرکز گردشگری حلال کشور شد
به گزارش فرتاک نیوز،

فریدون همتی با بیان این‌که گردشگری حلال از معروف‌های برجسته اسلامی است، گفت: تمامی آحاد جامعه و علاقه‌مندان گردشگری را باید با این نوع از گردشگری آشنا کنیم و با این نوع گردشگری عدالت در استفاده از ظرفیت‌های گردشگری نیز برقرار می‌شود.

 

وی ادامه داد: امروز کشورهای اسلامی به این باور و یقین رسیده‌اند که حلال بودن محصولات و موارد مختلف برای جسم و روح انسان بهترین است.

 

استاندار هرمزگان با بیان این‌که هشت کشور اسلامی در چرخه گردشگری حلال قرار دارند، تصریح کرد: درآمدهای حاصل از این گردشگری 151 میلیارد دلار بوده که تنها سه در صد این بازار سهم ایران است و باید تلاش کنیم این سهم افزایش یابد.

 

همتی بیان کرد: معرفی جزیره قشم به‌عنوان اولین مرکز گردشگری حلال در ایران سرآغاز خوبی است تا این نوع از گردشگری در کشور توسعه یابد و بتوانیم در این شبکه اقتصادی سهم بیشتری داشته باشیم و نقش فعالی در این زمینه ایفا کنیم.

 

وی ظرفیت‌های گردشگری سرزمین اصلی و جزایر هرمزگان را منحصربه‌فرد دانست و اضافه کرد: ظرفیت‌های گردشگری هرمزگان به‌خوبی معرفی نشده است که باید تلاش بیشتری در این راستا صورت گیرد.

 

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که با همکاری مناطق آزاد هرمزگان برنامه مشترکی جهت دسترسی آسان آحاد مختلف مردم به امکانات و تسهیل گردشگری در هرمزگان فراهم شود تا همه به هرمزگان سفر کرده و این سرزمین زیبا را ببینند.

 

وی گفت: هرمزگان می‌تواند به الگویی استاندارد در زمینه گردشگری تبدیل شود و این استان می‌تواند نقش ممتازی برای افزایش سهم ایران در شبکه گردشگری حلال ایفا کند.

88396

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۹۳۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان