//
کدخبر: ۵۸۷۷۰ //

اولین خواسته کارگران تمدید قرارداد کار

یک مقام مسئول کارگری می‌گوید: اولین خواسته کارگران تمدید قراردادهای کار و حفظ امنیت شغلی است و عدم تمدید قرارداد نشانه بیکار شدن نیروی کار و افزایش بیکاری در جامعه است.

اولین خواسته کارگران تمدید قرارداد کار
به گزارش فرتاک نیوز،

علی اصلانی، اظهار کرد: اگر رشد اقتصادی ما به ۸ درصد برسد می‌توانیم ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار شغل در سال ایجاد کنیم ولی وقتی دستگاه‌های مسئول آمار می‌دهند که هنوز به ۳ درصد نرسیده‌ایم رشد اقتصادی ما نمی‌تواند این میزان شغل ایجاد کند.

 

وی ادامه داد: اگر از سازمان تامین اجتماعی آمار بیکاران و شاغلان را بگیریم مشخص می‌شود که درخواست بیمه بیکاری بیشتر شده یا کمتر شده است.

 

رییس کانون شورای اسلامی کار البرز بیشترین پرونده‌های شکایات را مربوط به پایان قرارداد، اخراج کارگران، فقدان امنیت شغلی و درخواست بیمه بیکاری ذکر کرد.

 

او گفت: افزایش تقاضای بیمه بیکاری نشانه افزایش پرونده‌های شکایات در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف کارگران است.

 

اصلانی ادامه داد: در حال حاضر اولین خواسته کارگران تمدید قراردادهای کار است. فرضا قرارداد کارگری دو ماهه است و با پایان آن کارفرما نیاز یا تمایلی به تمدید آن نداشته است ولی کارگر برای برقراری بیمه بیکاری شکایت کرده و حقوق و مزایای قانونی خود را طلب کرده است.

 

عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار عدم تمدید قرارداد کار را نشانه‌ افزایش بیکاری و علامتی برای بیکاری شدن نیروی کار دانست و افزود: با وضعیتی که اکنون در برخی از بنگاه‌ها پیش آمده رکود در بخشهای مختلف اقتصاد وجود دارد و رونق اقتصادی در کارگاه‌ها دیده نمی‌شود.

 

وی گفت: به همین دلیل نمی‌توانیم با قطعیت کاهش آمار پرونده‌های شکایات کارگران در مراجع حل اختلاف را تایید کنیم و لذا معتقدم آمار شکایات نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش هم داشته و اگر غیر از این باشد مسئولان و متولیان امر خودشان باید آمار را اعلام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۷۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان