//
کدخبر: ۵۵۷۶۴ //

روند فزاینده میزان اشتغال زنان در بازار کار

هرم اشتغال دوره ۶۰ ساله از ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۵ نشان می‌دهد که زنان بیش از ۳ میلیون و ۳۶۰ هزار شغل در کشور را تصاحب کرده‌اند که این رقم نسبت به ۶۰ سال گذشته روند رو به رشد دارد.

 روند فزاینده میزان اشتغال زنان در بازار کار
به گزارش فرتاک نیوز،

بررسی میزان اشتغال ایجاد شده در دوره ۶۰ ساله از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۵ نشان می‌دهد که روند ورود زنان به بازار کار همواره رو به رشد بوده است، به طوری که در سال ۱۳۳۵ میزان اشتغال زنان ۵۷ هزار و ۳۳۵ نفر بود که این میزان با در نظر گرفتن رشد جمعیتی در سال ۱۳۹۵ به رقم ۳ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۲۸ نفر رسیده است. همچنین طبق گزارش‌های مرکز آمار ایران میزان اشتغال مردان نیز از رقم ۵ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۳۳۱ نفر در سال ۱۳۳۵ به ۱۹ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۴۶۰ نفر در سال ۱۳۹۵ رسیده است.

 

 در سال ۱۳۸۵ اشتغال مردان ۱۷ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۵۲۱ نفر بوده است که این میزان در سال ۹۰ به ۱۷ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۳۱۷ نفر رسیده است یعنی اشتغال ایجاد شده در این دوره پنج ساله حدود ۱۴۰ هزار نفر بوده است.

 

مستندات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد که زنان در دوره سال ۸۵ تا ۹۰ با کاهش سهم ۷۰ هزار نفری در بازار کار مواجه شده‌اند و در واقع اشتغال خالص در این دوره میان زنان منفی بود. همچنین در دوره ۱۳۹۰ تا سال ۱۳۹۵، ۶۴۷ هزار و ۹۷۱ نفر از زنان با روند رو به رشد اشتغال خالص مواجه بودند که در این دوره یک میلیون و ۴۷۶ هزار و ۱۴۳ نفر به اشتغال خالص مردان اضافه شدند.

 

این گزارش نشان می‌دهد، در دوره ۱۳۷۵ تا سال ۱۳۸۵ زنان و مردان بیشترین اشتغال موجود را به طور خالص در طول ۶۰ سال گذشته از آن خود کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تجارت‌نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۵۷۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان