//
کدخبر: ۵۲۹۶۸ //
عضو شورای شهر ارومیه خبر داد:

امضای تفاهم‌نامه‌ راه‌اندازی تراموای شهری ارومیه با شرکت آلمانی

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: تفاهم نامه‌ راه‌اندازی تراموای شهری ارومیه با شرکت آلمانی امضا شده و بزودی اجرایی می‌شود.

امضای تفاهم‌نامه‌ راه‌اندازی تراموای شهری ارومیه با شرکت آلمانی
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین پناهی با اشاره به ظرفیت‌های استان آذربایجان غربی و جشنواره انگور ارومیه اظهار داشت: این جشنواره یکی از ظرفیت‌هایی بود که در استان ایجاد شده بود ولی در این میان به موضوع جاده، پارکینگ و دیگر موضوعات نقدهایی وارد بود که امید می‌رود در سال‌های آینده مرتفع شوند.

 

وی افزود: ظرفیت‌های شهر ارومیه باید احیا شوند و به شرطی می‌توان به این مهم دست یافت که دست به دست هم دهیم و از نقدهایی که می‌شود نباید سوء استفاده‌های شخصی و سیاسی کرد تا بتوان مشکلات را بهتر از پیش برطرف کرد و جایگاه استان و شهرمان را اعتلا بخشیم.

 

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به برخی مسائل فرهنگی گفت: در مسائل فرهنگی خلأ ایجاد شده است و انتظاراتی که شهرداری ارومیه در طول سالیان گذشته در مردم ایجاد کرده است نقش دستگاه‌های مربوطه و متولیان موضوعات را کمرنگ کرده است به گونه‌ای که شهرداری امروز محور تمامی کارها شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما باید تلاش خود را به کار گیریم تا از این فضا خارج شویم و برخی مواقع این اتفاق می افتد که فرد پاسخگو به جای جواب در جای سؤال می‌نشیند و متولیان فرهنگی معمولاً این گونه پیش می‌روند و دلیل تعامل نداشتن وجود تناقض در میان حوزه‌های مختلف است.

 

پناهی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان کرد: دغدغه قرارگاه فرهنگی ایشان باید در جامعه ما اتفاق بیفتد و تمامی خلاءهایی که موجود است پوشش داده شود و تصمیمات جزیره‌ای صورت نگیرد و بهره برداری‌ها سیاسی نباشد و هر فرد با دانسته‌های خود پیش نرود و امروز تمامی صحنه‌ها تبدیل به رقابت شده است و این رقابت زمانی خوب است که طرفین از قدرت یکسانی برخوردار باشند.

 

وی با اشاره به ورود به فیلم شهید باکری یادآور شد: می‌توانیم به این موضوع ورود کنیم و بودجه‌ای برای این موضوعات در نظر گرفته شده است و از لحاظ ساختاری تعداد 14 فرهنگ سرا در سطح شهر ارومیه داریم و این فرهنگ سراها سخت افزار هستند و نرم افزار افکاری است که جامعه باید به موضوعاتی همانند فیلم شهید باکری ورود کنند.

 

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه تصریح کرد: قطار شهری در حال راه اندازی است و به دنبال تراموا هستیم که مطالعات آن انجام شده است و به زودی به دنبال عقد قرارداد برای اتفاق افتادن این موضوع است و تا جایی که بتوانیم تراموای شهری را در داخل شهر نگهداریم و از شهر عبور دهیم به همان اندازه بهتر است.

 

وی تاکید کرد: برای راه اندازی تراموای شهری تفاهم نامه‌ای با شرکت آلمانی که صاحب آن اهل ارومیه است منعقد شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۹۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان