//
کدخبر: ۵۲۶۸۳ //

نایب رئیس کمیسیون صنایع: پلیس شیوه‌های ناهنجار رانندگی در شهرها و کلانشهرها را اصلاح کند

نایب رئیس کمیسیون صنایع اجرای درست و کامل قانون راهنمایی و رانندگی را مورد تاکید قرار داد و گفت: پلیس از طریق سازوکارها و اختیارات قانونی باید به نحوی موثر شیوه رانندگی راکبان اتومبیل و موتورسیکلت را اصلاح کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع: پلیس شیوه‌های ناهنجار رانندگی در شهرها و کلانشهرها را اصلاح کند
به گزارش فرتاک نیوز،

رضا علیزاده با بیان اینکه «شیوه ناهنجار رانندگی در تهران و سایر شهرهای کشور به فرهنگ بدی در سراسر کشور تبدیل شده است»، عوامل متعددی چون ترافیک و عجله شهروندان برای رسیدن سریعتر به مقصد را در شیوه ناهنجار رانندگی تاثیرگذار دانست و خواستار فرهنگ‌سازی برای اصلاح این وضعیت در تهران و سایر شهرهای کشور شد.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ ناهنجار رانندگی در بین برخی جوانان از چنان اقبالی برخوردار است که اگر راننده‌ای را ببینند که مطابق موازین رانندگی می‌کند او را مورد تمسخر قرار می‌دهند یا از آن بدتر برخی رانندگان، رانندگی خوب را رانندگی پرخطر و ناهنجار می‌دانند.

 

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس راهکار اصلاح وضعیت ناهنجار رانندگی را در گام نخست به خدمت گرفتن شیوه‌ها و ابزارهای فرهنگی دانست و افزود: برای اصلاح یک معضل که در بینش و باور مردم نشسته است ابتدا باید از طریق شیوه‌ها و ابزارهای فرهنگی اقدام شود و موثرترین این ابزارها تلویزیون است. برنامه‌سازان این سازمان باید از  طریق تله‌فیلم‌ها و کارتون‌های کوتاه خطرات رانندگی ناهنجار و پرخطر را به رانندگان به ویژه جوانان گوشزد کرده و فرهنگ رانندگی درست را برای آنان تبیین کنند.

 

علیزاده اعمال قانون و رفتار سلبی پلیس در برخورد با رانندگان متخلف را گام نهایی مقابله با شیوه ناهنجار رانندگی دانست و افزود: ترافیک سنگین کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ موجب رونق رانندگی بسیاری از شهروندان با موتورسیکلت شده است اما به دلیل نابسامانی تردد این وسایل نقلیه سریع در این بخش با چالش‌های چند وجهی روبرو هستیم.

 

نماینده مردم ورزقان در مجلس با تشریح این چالش‌ها، گفت: با سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی و امرار معاش، بخش قابل توجهی از مردم با استفاده از وسیله نقلیه شخصی، به جابه‌جایی مسافر و حمل و نقل بار اشتغال پیدا کرده و معاش خانواده را ازاین طریق تامین می‌کنند. این کارکرد موتورسیکلت ایجاب می‌کند تا متولیان و دست‌اندرکاران امر با فرهنگ‌سازی و به اجرا درآوردن منعطف قانون، راکبان موتورسیکلت را قانون‌مدار کنند.

 

وی در عین حال، حل نهایی معضل نابسامانی‌ها و بی‌قانونی‌های راکبان موتورسیکلت را مشروط به حل نسبی معضل بیکاری کرد و افزود: موتورسیکلت‌ها امنیت جانی خود و عابران را به خطر انداخته‌اند اما تا زمانی که معضل بیکاری گسترده وجود دارد، نمی‌توان نسخه نهایی و واحدی برای درمان بی‌قانونی‌ها و نابسامانی‌های راکبان موتورسیکلت نوشت.

 

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس قانون راهنمایی و رانندگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: در نظر قانون، به اندازه کافی قانون داریم. اگر مشکل، کمبود یا خلاء قانون باشد، پلیس راهنمایی و رانندگی به عنوان مجری می‌تواند لایحه اصلاحی به مجلس بدهد تا خلاءهای قانون هم رفع شود.

 

نایب رئیس کمیسیون صنایع به‌روز شدن پلیس راهنمایی و رانندگی به سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای راهنمایی و رانندگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی طی چند سال گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته به همین دلیل فرماندهان و مدیران این نیرو باید بر اصلاح فرهنگ رانندگی در کلانشهرها و شهرهای بزرگ متمرکز شوند تا درصد تصادفات ناشی از رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی به حداقل برسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۶۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان