//
کدخبر: ۵۱۹۲۲ //
بطحایی خطاب به مدیران مدارس تهران:

اطلاعات «کیفیت مدارس» در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران مدارس تهران گفت: در کنار مشکلات نیروی انسانی، تجهیزات لازم در اختیار ندارید. آموزش و پرورش به شما سرانه نمی‌دهد و از آن سو می‌گوید از خانواده‌ها پول نگیرید. کار شما مدیران مدارس همواره این بوده است که راه‌هایی را برای عبور از این موانع پیدا کنید.

اطلاعات «کیفیت مدارس» در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 سید محمد بطحایی در همایش بزرگ باغبانان مهر و مهربانی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت اظهار کرد:  مدرسه به عنوان یک سیستم و مشابه هر سازمان دیگری هدفی را دنبال می‌کند، افق و هدفی که در مدرسه داریم به فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی جهت می دهد.

 

وی افزود: هدف ما در مدرسه این است که محیط و شرایطی فراهم کنیم تا دانش آموزان بتوانند تمرین زندگی کنند. نیازمند نسلی شجاع، با اخلاق، از خودگذشته و پویا هستیم.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وقتی اسم موسسات به میان می آید بلافاصله ذهن همه به سمت کار گروهی می‌رود عنوان کرد: رهبری و مدیریت آموزشی امروز در موسسات و سازمان های آموزشی دنبال می شود. مدیران مدارس در این امر با موانع و مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند. در  حوزه نیروی انسانی دچار مشکل هستیم و برخی دانش و مهارت کافی و برخی انگیزه لازم را ندارند.

 

بطحایی خطاب به مدیران مدارس تهران گفت: در کنار مشکلات نیروی انسانی، تجهیزات لازم در اختیار ندارید. آموزش و پرورش به شما سرانه نمی دهد و از آن سو می‌گوید از خانواده‌ها پول نگیرید. کار شما مدیران مدارس همواره این بوده است که راه‌هایی را برای عبور از این موانع پیدا کنید. پیدا کردن راه‌های جدید برای عبور از موانعی که امروز پیش روی تعلیم و تربیت قرار دارد روزبه‌روز رو به تزاید است.

 

وی افزود: گام اول پیدا کردن راه‌های جدید، وجود صلاحیت ها و شایستگی های رهبری آموزشی است و مدیرانی که صلاحیت و شایستگی بیشتری داشته باشند سریعتر به راهکارهای عبور از موانع می رسند.

 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌هایی که در سال تحصیلی جدید دنبال می کنیم برگزاری دوره‌های دانش افزایی و مهارت افزایی برای مدیران آموزشی است اظهار کرد: مدیران مدارس پله اول و گام نخست تحول در آموزش و پرورش هستند و به هر میزان صلاحیت مدیرانمان افزایش یابد، تحول، سرعت بیشتری می گیرد.

 

بطحایی ادامه داد: روش‌های سنتی آموزش به مدیران بسیاری اوقات به بن بست رسیده است. آموزش و پرورش و مدرسه امروز ما با این دوره‌های آموزشی سنتی دیگر همخوان نیست و باید روش‌های ارتقای شایستگی‌ها و صلاحیت‌ها را بروزرسانی کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باور بنده در حوزه ستادی این است که تربیت باید در مدرسه اتفاق بیفتد گفت: بیرون از مدرسه سازمان‌ها نقش حمایتی دارند. ادارات و ستاد نقش پشتیبانی کننده مدرسه را دارند. جبهه اصلی و خط مقدم، مدرسه است.

 

وی افزود: در سال های گذشته به دلایل مختلف این نقش عوض شده و اهمیت حوزه ستادی بیش از اداره کل و اهمیت ادارات کل و مناطق بیش از مدارس شده است. راه نجات آموزش و پرورش فردا همین است که مدرسه محوری مورد توجه جدی قرار بگیرد. کاهش تمرکز سازمانی و تفویض اختیار به مدارس از جمله برنامه‌های محوری ما خواهد بود.

 

 

بطحایی طراحی و استقرار نظام تضمین کیفیت در مدارس را به عنوان یکی دیگر از برنامه های محوری خود معرفی و اظهار کرد: نمی‌خواهیم کسی را متهم کنیم، اما در آموزش و پرورش علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته یک نظام کنترل کیفیت نداریم.

 

وی افزود: بنده به عنوان شهروندی که در کشور زندگی می کنم حق دارم بدانم مدرسه‌ای که فرزندم در آن درس می‌خواند چه کیفیتی دارد، اما متاسفانه این اطلاعات را در اختیار مردم قرار نمی دهیم.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در این نظام سنجش کیفیت، پیشرفت هر مدرسه ای باید در قیاس با وضعیت گذشته‌اش مقایسه شود گفت: باید به طور مرتب نواقص را شناسایی و نقاط قوت را تقویت کنیم. باید بتوانیم بتدریج به‌دور از طرح های هیجانی و با صبوری کار را جلو ببریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۹۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان