//
کدخبر: ۴۵۰۸۵۳ //

هشدار بزرگ| مردم سفرهای خود را لغو کنند

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگویی از مردم خواست تا به هشدارهای هواشناسی درباره سامانه جدید بارشی توجه کنند.

 هشدار بزرگ| مردم سفرهای خود را لغو کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت وگویی در خصوص هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی برای روزهای سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و چهارشنبه اول فروردین ۱۴۰۳ در برخی از استان‌های کشور اعلام کرد: استان های ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، خوزستان، لرستان تحت تاثیر هشدار قرمز هواشناسی قرار دارند.

وی افزود: استانهای مرکزی، قم، سمنان، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، فارس، اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، تهران، البرز، همدان، مازندران، بوشهر، گلستان، خراسان شمالی (24 استان) نیر تحت تاثیر هشدار نارنجی هستند و باید به منظور پیشگیری از وقوع سیل آماده باشند.

ظفری از اعلام آماده باش کامل به استان های سطح قرمز خبر داد و گفت: مرخصی اعضای ستاد مدیریت بحران این استان‌ها لغو شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تشکیل ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان‌ها و شهرستان ها و ابلاغ و اطلاع رسانی هشدارهای هواشناسی به همراه توصیه های ایمنی از طریق ادارات کل مدیریت بحران استان ها، صداوسیما و مطبوعات محلی، فرمانداری‌ها، بخشداریها، دهیاری ها و... صورت گرفته است.

ظفری ادامه داد: با توجه به هماهنگی به عمل آمده با وزارت نیرو؛ مدیریت سدها و آب بندها با درصد پرشدگی بالا با رهاسازی آب از چهارشنبه هفته گذشته در حال انجام است.

وی در ادامه در توصیه‌ای به شهروندان استان‌های تحت تاثیر سامانه جدید بارشی ابراز کرد: مردم از سفرهای غیر ضروری در بازه زمانی هشدار پرهیز کنند و در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطقی که مستعد وقوع سیلاب، زمین لغزش و رانش هستند قرار نگیرند.

وی عنوان کرد: توجه عشایر عزیز و دامداران به هشدارهای صادره و عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، مسیلها و آبراهها، عدم حضور کوهنوردان در کوهستان،عدم اعزام تورهای تفرجی و گردشگری به مناطق کوهستانی و مستعد سیلاب،توجه به دستورات پلیس و دستگاه های عملیاتی،عدم استقرار در زیر درختان و یا مکانهای دارای احتمال سقوط اجسام، عدم عبور از سازه های تقاطعی و پل های رودخانه های سیلابی و مدیریت زمان، مسیر در سفرهای نوروزی توسط هموطنان عزیز با توجه به هشدارهای صادره مهمترین هشدارهایی است که مردم باید به آنها توجه کنند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران عنوان کرد: باتوجه به رها سازی آب سدها و آب بندها، ساکنین پایین دست از استقرار در مسیل ها خودداری کنند.

ظفری در پایان از هموطنان عزیز درخواست کرد که اطلاعات شرایط جوی را از طریق رسانه ملی و سایر کانالهای ارتباطی مطمئن دریافت کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۸۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان