//
کدخبر: ۴۵۰۷۱۴ //

مسافران این ۸ استان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

امروز یکشنبه (۲۷ اسفند) مناطقی از شمال شرق بارش‌ را به شکل رگبار، گاهی رعد و برق و وزش باد تجربه می‌کنند و سایر مناطق کشور جوی آرام دارند. دوشنبه (۲۸ اسفند) سامانه بارشی بعدی از سمت غرب به کشور وارد می‌شود.

مسافران این ۸ استان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند
به گزارش فرتاک نیوز،

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «با ورود سامانه بارشی جدید ابتدا شاهد بارش در نوار غربی کشور خواهیم بود. به تدریج شمال غرب، دامنه‌های البرز غربی، مرکزی و نیمه غربی سواحل خزر را در برمی‌گیرد. بارش در روز دوشنبه (۲۸ اسفند) در شمال خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی از شدت بیشتری برخوردار است.»

کبری رفیعی افزود: «سه‌شنبه (۲۹ اسفند) بارش‌ها در مناطقی که گفته شد تقویت می‌شود و گستره بارش‌ها نیمه غربی و مناطقی از شمال شرق کشور را در برمی‌گیرد. در ایلام، لرستان، خوزستان، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه و غرب کردستان بارش‌ها سنگین پیش‌بینی شده‌است و شامل هشدار سطح نارنجی می‌شود و مخاطراتی را به همراه دارد.»

هشدار قرمز برای استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد در روز سه‌شنبه (۲۹ اسفند) صادر شده‌است.

رفیعی در توضیح بیشتر درباره وضعیت هشدار قرمز تاکید کرد: «این هشدار اقدامات فوری و همه‌جانبه را می‌طلبد، زیرا خسارت‌ها گسترده خواهد بود و مخاطراتی را به همراه دارد.»

به گفته او، مخاطره‌ها به حدی است که سبب بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر به شکل گسترده، سرریز شدن سدها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر و تعطیلی فعالیت‌های عمرانی را می‌شود. خسارت به برخی از زیر ساخت‌ها مثل خطوط انتقال برق و تخریب سازه‌هایی که در حریم و بستر رودخانه‌ها قرار دارند و همین‌طور تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید نیز متحمل است که توجه و احتیاط هموطنان را می‌طلبد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه (۱ فروردین ۱۴۰۳) از کشور خارج می‌شود. سه‌شنبه(۲۹ اسفند) در نیمه شرقی کشور و چهارشنبه (۱ فروردین ۱۴۰۳) در بیشتر مناطق کشور به جز جنوب و جنوب غرب وزش باد شدید خواهد بود. سه‌شنبه(۲۹ اسفند) آب‌های خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد شد.»

تهران امروز یکشنبه (۲۷ اسفند) بارندگی ندارد، اما وزش باد شدید را در برخی ساعات روز تجربه خواهد کرد.

بیشینه دمای تهران به ۲۱ درجه سانتی گراد و کمینه دما به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۷۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان