//
کدخبر: ۴۴۵۰۳ //

خطر بزرگ برای شهر تهران از زبان چمران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگرچه افزایش جمعیت شهر تهران به نسبت دیگر شهرهای کشور کمتر است اما جمعیت استان تهران از شهر تهران هم بیشتر است به همین منظور هرچه جمعیت افزایش یابد به تبع آن مصرف آب هم بالا می رود که خود خطر بزرگی برای شهر تهران محسوب می شود.

 خطر بزرگ برای شهر تهران از زبان چمران
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کاهش آب های زیرزمینی در شهر تهران اظهار داشت: از سال های گذشته تاکنون مصرف آب بسیار افزایش یافته و  میزان ذخیره آب های زیرزمینی  به شدت رو به کاهش است.

 

وی با بیان اینکه 50 درصد از آب های شهر تهران تقریبا در فصول گرم از منابع زیرزمینی تامین می شود، افزود: منابع زیرزمینی جایگزینی ندارندو متاسفانه آب چاه و آب های سطحی هر روز پایین تر می رود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قطعا راهکارهایی برای حل این موضوع وجود دارد به همین منظور متولیان باید به دنبال آن باشند، چراکه اگر این شرایط را رها کنند در 15 سال آینده با مشکلات عدیده ای مواجه می شویم.

 

چمران با بیان اینکه  در گذشته برای رسیدن به آب 30 متر حفاری می کردیم اما امروز برای رسیدن به منابع آبی باید 80 تا 120 متر حفاری کنیم ، گفت: معتقدم اگر شرایط به همین روش ادامه پیدا کند در سال های آینده برای رسیدن به منابع آبی باید 180 متر حفاری کنیم.

 

وی تاکید کرد: هرچه سطح آب پایین تر برود تهیه آب یا نیترات و  آلودگی هایی همراه خواهد بود، از این رو باید هرچه سریعتر برای رفع مشکلات تصمیمی اتخاذ شود.

 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگرچه افزایش جمعیت شهر تهران به نسبت دیگر شهرهای کشور کمتر است اما جمعیت استان تهران از شهر تهران هم بیشتر است به همین منظور هرچه جمعیت افزایش یابد به تبع آن مصرف آب هم بالا می رود که خود خطر بزرگی برای شهر تهران محسوب می شود.

 

چمران گفت: باید راهکار مناسبی در این زمینه اتخاذ کرد از این رو آمادگی برگزاری جلسه برای همفکری به منظور تدوین راه حل کارآمد را داریم

 

 

 

منبع: افکار نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۵۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان