//
کدخبر: ۴۴۲۴۴۲ //

۶ ماه تا یک سال حبس در انتظار مخدوش کنندگان پلاک وسایل نقلیه

سرپرست پلیس راه استان گفت: افرادی که پلاک وسایل نقلیه خود را به هر دلیلی مخدوش و در سطح معابر تردد کنند بین 6 ماه تا یک سال حبس در انتظارشان خواهد بود.

6 ماه تا یک سال حبس در انتظار مخدوش کنندگان پلاک وسایل نقلیه
به گزارش فرتاک نیوز،

  سرهنگ "عبدالحسین زارع" اظهار داشت: هر وسیله نقلیه موتوری و غیر موتوری و یدک متصل که در راه ها حرکت می نماید باید دارای شماره باشد چراکه رانندگی با وسیله فاقد پلاک ممنوع و در صورت تردد از حرکت آنها جلوگیری به عمل می آید.

وی افزود: هر فردی در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییر ایجاد کرده یا پلاک وسیله نقلیه دیگری بر آن الصاق نماید و یا برای وسیله نقلیه پلاک تقلبی به کار ببرد و یا چنین وسایلی را با علم به تغییر، تعویض و یا پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد به حبس از 6 ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

سرهنگ زارع ادامه داد: برداشتن، جعل، دستکاری، تغییر در ابعاد و سایر مشخصات آن یا پوشاندن، اختفاء و تا کردن و ناخوانا کردن و... موجب برخورد انتظامی و قضایی می گردد.

این مقام انتظامی یادآور شد: برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، وسیله نقلیه مرتکبان این عمل ضمن توقیف و اعمال قانون، راننده آن هم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می شود.

وی ادامه داد: ترخیص این قبیل خودروها مستلزم ارائه رفع توقیف مقام قضایی و برگرداندن پلاک به حالت اصلی می باشد.

زارع در پایان گفت: کارکنان پلیس راه با بهره گیری از سیستم های هوشمند و بر خط کنترل تخلفات به صورت آنی به سوابق و هویت اصلی وسایل نقلیه دسترسی داشته و با مشاهده هرگونه تغییر در پلاک برابر قوانین عمل خواهند کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۲۴۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان