//
کدخبر: ۴۳۴۵۹۸ //
نائب رئیس مجلس:

رکن اصلی تامین اجتماعی کارفرماست،شأن و کرامت آنها باید حفظ شود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش معرفی کارفرمایان برتر استانی تامین اجتماعی کرمانشاه گفت:رکن اصلی تامین اجتماعی کارفرماست وشأن و کرامت آنها باید حفظ شود.


 رکن اصلی تامین اجتماعی کارفرماست،شأن و کرامت آنها باید حفظ شود
به گزارش فرتاک نیوز،

  عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس شورای  اسلامی در همایش تجلیل از کارفرمایان برتر استانی تامین اجتماعی کرمانشاه که صبح امروز(ششم آذرماه)برگزار شد اظهار کرد: در اصل دوم قانون اساسی بعد از توجه اصل اعتقادی حفظ کرامت انسان‌ها عنوان شده است و نظام حمایتی و بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی سازمانی است که به افراد کرامت انسانی می‌بخشد.

وی افزود: یکی از اولویت‌ها برای حفظ کرامت انسانی اقتصاد خانوار است  و در این زمینه نظام تامین اجتماعی کرامت بخش است و آسایش و آرامش را با خود به همراه دارد.

 نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از کارفرمایان و کارآفرینان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: کارگر و کارفرما لازم و ملزوم یکدیگرند اما رکن اصلی تامین اجتماعی کارفرماست و حفظ شأن و حرمت کارفرمایان به ازای تولید، عدم وابستگی به بیگانگان ،رشد و توسعه کشور و بکارگیری افراد و ایجاد اشتغال باید حفظ شود.

 به گفته مصری در کشورهای توسعه یافته تامین اجتماعی با دریافت حق بیمه از شاغلین به منابع مالی بزرگ دسترسی پیدا می‌کند و با سرمایه‌گذاری این منابع در بخش‌های صنعتی و تولیدی بر تعداد بیمه شدگانش می‌افزاید و عدد پشتیبان تامین اجتماعی را تامین می‌نماید و بر این اساس به ازای هر نفر بازنشسته، هفت شاغل حق بیمه پرداخت می‌کنند. اما این روش در کشور ما ضعیف است و کار به بنگاه‌هایی سپرده شده که زیان‌ده هستند و عملا سودی برای کارگران ندارند ضمن اینکه در قانون اساسی اولین وظیفه بیمه‌ها صیانت از حقوق بیمه شده‌ها است.

 وی در ادامه با اشاره به موضوع پرداخت حق بیمه و بازنشستگی زود هنگام در مشاغل سخت و زیان آور که یکی از مشکلات تامین اجتماعی است، نیز گفت: در دنیا به کارفرمایان مشاغل زیان‌آور و سخت فرصت می‌دهند تا  آسیب‌ها را برطرف نمایند اما در کشور ما این آسیب‌ها عملا به مزیت تبدیل شده و از بیمه‌ها برای جبران خدمات آسیب‌زای خودشان سو استفاده می‌کنند.

 نائب رئیس مجلس شورای اسلامی طلاق ‌های سوری را معضل دیگری در راستای دریافت بلند مدت حق بیمه تامین اجتماعی توسط افراد دانست و افزود: بعضی از خانم‌ها با ثبت طلاق سوری برای دریافت مستمری پدر اقدام می‌کنند و قانون تامین اجتماعی نیز در این زمینه بازدارنده نیست و نیازمند اصلاح و تغییر است.

 وی خاطرنشان کرد: نظام تعهدی سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه و مستمری به خانواده است .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۴۵۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان