//
کدخبر: ۴۳۳۸۶۶ //
معاون اجرایی رئیس جمهور :

اتصال راه‌آهن کرمانشاه به خسروی نیازمند ۱۵‌ هزار میلیارد تومان اعتبار است

معاون اجرایی رئیس جمهور در سفر به کرمانشاه گفت:اتصال راه‌آهن کرمانشاه به خسروی نیازمند ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است

 اتصال راه‌آهن کرمانشاه به خسروی نیازمند  ۱۵‌ هزار میلیارد تومان اعتبار است
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه بازدید از بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه، هدف از این سفر را بررسی و اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور و بازدید از پروژه‌های اصلی و عمرانی عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از این پروژه‌ها فعال است.

وی  افزود: از مجموع مصوبات اولین سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان منابع وارد شده که در حال حاضر کارگاه‌ها و پروژه‌ها فعال است و تأثیر مثبتی نیز در وضعیت عمرانی استان داشته است.

 معاون اجرایی رئیس جمهور راه‌آهن کرمانشاه را تکمیل کننده کریدور شرقی و غربی کشور دانست و گفت: این پروژه در ۲۹ اسفند سال ۱۳۹۶ افتتاح شد اما نواقص فنی دارد که با اعتبار دو هزار میلیارد تومان اصلاح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: استقبال مردم به دلیل عدم رعایت ملاحظات فنی و کار غیراستاندارد در برخی نقاط و گلوگاه‌ها همچنین سرعت قطار کاهش یافته که با اصلاح و تزریق منابع مرتفع خواهد شد.

وی تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی را با توجه به استقبال زوار از این مرز ضروری دانست و بیان داشت: این مرز در زمینه حمل ونقل بار و مسافر، گردشگری و اقتصادی در کنارپیاده روی اربعین حایز اهمیت است.

 معاون اجرایی رئیس جمهور این کریدور ریلی را  اولویت وزارت راه و مجموعه اجرایی عنوان کرد وگفت: اجرای پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی در دو فاز طراحی شده و نیازمند ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

 منصوری خاطر‌نشان کرد: تامین اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی فاز اول این پروژه شامل مسیر کرمانشاه تا اسلام‌آباد غرب در حال پیگیری است که بخشی از اعتبار آن از محل سفر ریاست جمهوری و بخشی از محل اعطای مجوزهای خاص و از طریق تهاتر نفتی و صندوق ارزی تأمین خواهد شد.

منصوری درباره روش سومی که تأمین اعتبار پروژه راه‌آهن کرمانشاه را در پی دارد نیز  گفت: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی با توجه به صرفه اقتصادی پروژه مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته که می‌تواند راه‌گشا باشد.

وی در ادامه به پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه به عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان  اشاره کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پروژه همراه با تجهیز حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان است.

منصوری یادآور شد: برای تامین اعتبار این پروژه تلاش‌های خوبی انجام گرفته و مقرر شده بخش اول از محل سفر ریاست جمهوری به استان دردور دوم و بخش دوم از محل مولدسازی تأمین شود.

منصوری افزد: ازطریق فروش املاک وزارت بهداشت و جذب اعتبار مناسب از این محل و استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه محقق خواهد شد.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۸۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان