//
کدخبر: ۴۲۳۷۱۶ //
‍ معاون شهردار کرمانشاه:

شهرداری کرمانشاه نیازمند ۹۰ ماشین مکانیزه نو برای جمع‌آوری زباله است

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: شهرداری کرمانشاه نیازمند ۹۰ ماشین مکانیزه نو برای جمع‌آوری زباله است.

شهرداری کرمانشاه نیازمند ۹۰ ماشین مکانیزه نو برای جمع‌آوری زباله است
به گزارش فرتاک نیوز،

 برومند نامداری در بازدید اصحاب رسانه از عملیات جمع‌آوری زباله و رفت و روب شهر کرمانشاه اظهار کرد: به طور کل شهر کرمانشاه دارای هشت منطقه و هر منطقه دارای یک معاون خدمات شهری برای جمع‌آوری زباله است، وظیفه حوزه معاونت خدمات شهری سیاست گذاری، نظارت و پیگیری امورات در بحث نظافت، رفت و روب و جمع آوری زباله است.

وی افزود: پنج سازمان زیر نظر معاونت خدمات شهری است که شامل سازمان آتش نشانی، سازمان آرامستان ها، سازمان مدیریت پسماند، سازمان میادین و مشاغل (میوه و تره بار) و سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: معاون خدمات شهری در کل کشور رئیس هیئت مدیره این پنج سازمان است که شرح وظایف مخصوص خود را دارد.

این مقام مسئول اذعان کرد: شهرداری شهر را از ساعت ۹ شب تحویل می‌گیرد و از ۹ شب به بعد کار پاکبان‌ها و رانندگان آغاز و تا ساعت ۶ صبح نظافت، رفت و روب و جمع آوری زباله انجام می‌شود.

نامداری بیان کرد: جمع آوری زباله در هر منطقه ساز و کار خاص خود را دارد و در بحث جمع آوری زباله نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که مردم آگاه باشند چه ساعتی زباله‌ها را بیرون بگذارند.

وی گفت: زباله‌ها را بازیافت و به کود کمپوست تبدیل می‌کنیم و در حال حاضر بیش از ٨٠٠ تن کود کمپوست داریم که قرار است آن را خریداری و به چند کشور صادر کنند.

اجرای عملیات جمع‌آوری زباله با ۴٠ دستگاه خودرو در کرمانشاه

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: تنها دلیل جمع آوری نکردن زباله کمبود ماشین آلات است و ما برای اربعین هشت ماشین خریداری کرده‌ایم که تا انتهای مهر ماه تحویل داده می‌شود.

این مقام مسئول تشریح کرد: در بحث پسماند بالغ بر ٧٠٠ تن تولید داریم و در سنوات گذشته که تولید زباله روزانه ۵٠٠ تن بود نیمی از زباله ها توسط شهرداری و نیمی توسط پیمانکار جمع آوری می‌شد.

وی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده قرارداد جمع آوری زباله با پیمانکار ها لغو و تمام بار بر دوش شهرداری افتاد و در حال حاضر با تعداد ۴٠ دستگاه خودرو عملیات جمع آوری زباله صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول اذعان کرد: بخش موتوری شهرداری کار اعزام ماشین را انجام میدهد و جمع آوری زباله با هشت نوع دستگاه ماشین آلات صورت می گیرد.

وی بیان کرد: این ماشین آلات از سال ۸۶ خریداری شده است و در سال ۱۳۸۵ ابتدا ١٣ دستگاه خاور سپس پنج دستگاه رنو اضافه شد و در سال ۱۳۸۹ یازده دستگاه دیگر اضافه شد.

نامداری تشریح کرد: در سال ۱۳۹۷ پنج دستگاه دیگر اضافه شد که عمر مناسب دستگاه ها پنج سال است و مستهلک می‌شود و این عوامل موجب می‌شود در جمع آوری زباله با تأخیر مواجه شویم.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت پسماند به عنوان سازمان پشتیبان مناطق است و در بخش ماشین آلات مکانیزه در سه شیفت ماشین آلات سرویس شده را ساعت چهار صبح تحویل می‌گیرند.

وی افزود: بازرسین در شهر اعلام می‌کنند وضعیت زباله هر منطقه چگونه است و ماشین آلات بر اساس میزان زباله در لحظه توزیع می‌شوند.

جمع‌آوری زباله شهر کرمانشاه به صورت ٢۴ ساعته

این مقام مسئول گفت: شیفت جمع آوری زباله ها ٢۴ ساعته از چهار صبح تا ١۶ و شیفت دوم ١۶ تا ٢٠ و شیفت سوم ٢٠ تا چهار صبح است.

وی عنوان کرد: در گذشته محله ها به صورت دستی، پیمانکار سنتی و ساعتی انجام و ۵٨ دستگاه نیز به شکل مکانیزه زباله ها را جمع آوری می‌کردند.

این مقام مسئول گفت: از معایب مخزن زباله فراهم کردن فضا برای زباله گرد است و زباله گرد هم تعهدی در قبال پاک سازی شهر ندارد.

وی گفت: بین ٧٠ الی ٩٠ ماشین مکانیزه نو نیاز داریم و اکنون ۴٠ دستگاه فرسوده داریم، از مهر ماه هشت دستگاه جدید افزوده می‌شود که باری را از دوش ما بر می‌دارند.

این مقام مسئول گفت: در بحث فرهنگ سازی سال گذشته در ٩٠ مدرسه آموزش ها برای دانش آموزان از پایه ابتدایی تا راهنمایی به صورت پایلوت انجام شد که تاثیر بسزایی داشت.

نامداری بیان کرد: در سال جاری نیز دوباره مدارس تحت این آموزش ها و فرهنگ سازی قرار می‌گیرند و در بحث محیط زیست، آئین همسایه داری و تفکیک زباله از مبدا نیز ارائه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۳۷۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان