//
کدخبر: ۴۲۰۶۰۶ //

وزش باد شدید و توفان شن و گرد و خاک در ۳ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: دو روز آینده در شرق کشور به‌ویژه زابل، وزش باد شدید، توفان شن، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید و توفان شن و گرد و خاک در 3 استان
به گزارش فرتاک نیوز،

صادق ضیائیان، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در دو روز آینده در جنوب شرق فارس و بخش‌های از هرمزگان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید داریم.

وی بیان کرد: روز آینده در مناطقی از سواحل غربی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، شرق اردبیل و ارتفاعات زاگرس مرکزی، ابرناکی و بارش پراکنده خواهیم داشت، همین شرایط جوی در ارتفاعات البرز مرکزی ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه 16 شهریور در سواحل خزر، دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از شمال شرق کشور و اردبیل رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت داریم.

ضیائیان گفت: در 5 روز آینده در شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور، همچنین بخش‌هایی از مرکز کشور در برخی از ساعات افزایش سرعت وزش باد و در مناطق مستعد، خیزش گردوخاک خواهیم داشت.

وی افزود: دو روز آینده در شرق کشور به‌ویژه زابل، وزش باد شدید، توفان شن، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور افزایش سرعت وزش باد و خیزش گردوخاک داریم، گفت: روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در تشریح وضیعت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف، گاهی با افزایش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 37 و 26 درجه خواهد بود.

 آسمانی صاف در استان‌های غرب و جنوب غرب

وی افزود:  همچنین روز آینده، آسمان ایلام صاف گاهی با افزایش باد و بیشینه دمای 36 درجه، آسمان کرمانشاه صاف تا کمی ابری با بیشینه دمای 38 درجه و آسمان اهواز صاف تا کمی ابری، همراه با افزایش رطوبت و شرجی، گاهی وزش باد و بیشینه دمای 46 درجه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

هشدار ‌‌نارنجی سازمان هواشناسی برای 3 استان

ضیائیان با اشاره به صدور هشدار ‌‌نارنجی سازمان هواشناسی برای 3 استان، گفت: در 2 روز آینده وزش باد شدید، گردوخاک و در نواحی مستعد توفان گردوخاک یا توفان شن‌ در شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان جنوبی و جنوب شرق خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این راستا در مناطق مستعد توفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: توصیه می‌شود اجتناب از رفت و آمد‌های غیر ضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی، آمادگی دستگاه‌های امدادی به‌ویژه مراکز بهداشتی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی، در دسور کار باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۶۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان