//
کدخبر: ۴۱۴۴۰۱ //

احتمال طغیان رودخانه‌های جنوب غرب استان کرمان

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی استان کرمان از احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها خبر داد و گفت: بیشترین شدت بارش‌ها در مناطق جنوب غرب استان مانند فاریاب، بافت، رابر و ارزوئیه است.

احتمال طغیان رودخانه‌های جنوب غرب استان کرمان

حمیده حبیبی در گفت‌وگویی درباره وضعیت جوی استان کرمان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی افزود: برای امروز و فردا (۷ و ۸ مردادماه) در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق در برخی نقاط جنوب استان پیش‌بینی می‌شود.

او از احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها خبر داد و اظهار کرد: بیشترین شدت بارش‌ها در مناطق جنوب غرب استان مانند فاریاب، بافت، رابر و ارزوئیه است.

رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان بیان کرد: این بارش‌ها مونسونی هستند اما شدت آن کمتر از باران‌های سال گذشته است.

او درباره وضعیت دمای استان در هفته جاری گفت: از روز دوشنبه (۹مردادماه) به بعد با افزایش دما روبرو خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان، به شهروندان توصیه کرد: از بازدید مناطق تحت تاثیر و پر خطر، اجتناب کرده و از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری کنند.

همچنین تاکید شده هم استانی‌ها در عبور و مرور از نواحی مرتفع، حتی‌الامکان اجتناب کنند و از توقف و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و ارتفاعات، خودداری شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۴۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان