//
کدخبر: ۴۱۰۶۹۹ //
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

حفظ موسیقی‌نواحی به ماندگاری فرهنگ، آداب و رسوم منطقه کمک می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آیین افتتاح جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی گفت: حفظ موسیقی‌نواحی به ماندگاری فرهنگ و آداب و رسوم در منطقه کمک می‌کند.

  حفظ موسیقی‌نواحی به ماندگاری فرهنگ، آداب و رسوم منطقه کمک می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آیین افتتاح جشنواره منطقه‌ای موسیقی نواحی که عصر امروز به میزبانی کرمانشاه در تالار انتظار این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: در شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی، استان کرمانشاه میزبان چهار استان کردستان، لرستان، همدان و مرکزی خواهد بود.

علی صفدری هدف از برگزاری این جشنواره را قدرشناسی از بزرگان موسیقی عرصه نواحی در کرمانشاه و چهار استان دیگر عنوان کرد و افزود: همه افراد خاطرات تلخ و شیرینی را در عرصه موسیقی دارند که ماندگار‌ترین خاطرات در موسیقی نواحی شکل گرفته است.

۲۰۲۳۰۷۰۸_۱۶۵۳۳۳

وی با اشاره به نقش موسیقی نواحی در حوزه هویت اجتماعی و فرهنگی نیز گفت: حفظ موسیقی نواحی به ماندگاری فرهنگ و آداب و رسوم کمک می‌کند.

صفدری حفظ و نگهداشت موسیقی نواحی را  وظیفه متولیان فرهنگی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و بیان داشت: استان کرمانشاه دارای ظرفیت‌ها، استعدادها و چهره‌های ماندگار فراوانی در زمینه موسیقی است و شایسته است با برگزاری چنین برنامه‌هایی در ترویج و حفظ این هویت و فرهنگ بومی و اسلامی تلاش نماییم.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۰۶۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان