//
کدخبر: ۴۰۳۸۰۶ //

هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی (آمادگی) تشدید فعالیت سامانه بارشی برای ۱۰ استان از طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و آب‌گرفتگی خبر داد.

هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان،‌ همدان، مرکزی، غرب اصفهان، قم،‌ قزوین، البرز،‌ تهران،‌گیلان، مازندران، و گلستان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

از روز پنجشنبه تا شنبه در نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از مرکز بارش روی می‌دهد. یکشنبه آینده در بخش‌هایی از مرکزی کشور،‌ دامنه‌های جنوبی البرز و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل بارش پیش‌بینی شده است.

فردا در کرمان، شمال فارس، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، جمعه در کرمان، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، جنوب یزد و شمال و شرق فارس، شنبه هفته آینده در کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و غرب هرمزگان و شمال و جنوب فارس و یکشنبه هفته آینده در شمال و شرق فارس، جنوب یزد و غرب کرمان به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار، رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد.

 بعدازظهر امروز در استان‌های البرز، تهران و قم باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی بویژه در ساعات بعدازظهر

زمان شروع: چهارشنبه 1402/03/10

زمان پایان: چهارشنبه 1402/03/10

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، صاعقه، وزش باد شدید و در نواحی مستعد تگرگ

منطقه اثر: اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، غرب زنجان، شمال شرق لرستان، غرب و جنوب غرب مرکزی و ارتفاعات و دامنه استان‌های قزوین، البرز، تهران و مازندران.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ.

توصیه: عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی.

توصیف سامانه: وزش باد شدید شمال غربی ( 30 نات) و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: صبح شنبه 1402/03/13

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع امواج در ساحل و دور از ساحل بین 1.5 تا 2.5 متر

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/03/10: خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر و مناطق غربی استان هرمزگان.

پنج‌شنبه 1402/03/11: شرق خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل جنوب استان بوشهر و تنگه هرمز و دریای عمان.

جمعه 1402/03/12: خلیج فارس، مناطق مرکزی و شرقی و تنگه هرمز و دریای عمان.

شنبه 1402/03/13: مناطق شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز.

اثر مخاطره: غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در ترددهای دریایی با شناورهای سبک و صیادی، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و آسیب به تورهای صیادی و قفس های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل.

توصیه: اجتناب از فعالیت های شنا و غواصی، جلوگیری از تردد شناورهای سبک و صیادی و انجام فعالیت های تفریحی بویژه در جزایر، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی‌های تجاری و فعالیت های دریایی فراساحل.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۸۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان