//
کدخبر: ۳۹۷۲۱۵ //

از نشان منطقه‌ی آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین رونمایی شد

نشان منطقه‌ی آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین رونمایی شد

از نشان منطقه‌ی آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین رونمایی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در آیین رونمایی از نشان منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین که با حضور مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس به عنوان معین منطقه آزاد قصرشیرین برگزار شد گفت:هم اکنون طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که مناسب و مطلوب است.

نادر نادری افزود:آخرین روند طرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین مورد بررسی قرار گرفت و مشاور طرح گزارش کاملی از آخرین اقدام‌های انجام شده مطالعاتی این طرح جامع ارائه کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس نیز با بیان اینکه امروز یک روز تاریخی برای قصرشیرین است که نشان منطقه آزاد تجاری صنعتی این شهرستان رونمایی شد گفت:منطقه آزاد تجاری صنعتی قصریشرین با توجه به وجود ۲ مرز رسمی و همسایگی با ۲ بخش اقلیم کردستان عراق و حوزه حکومت مرکزی ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد و این توفیقی برای منطقه آزاد تجاری ارس است که به عنوان معین قصرشیرین انتخاب شده است.

«مجید کیانی» افزود: طبق آن چه در قانون پیش بینی شده ما به منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین کمک مالی می‌کنیم، ولی علاوه بر مباحث مالی در بحث انتقال تجربیات هم کمک خواهیم کرد تا نقاط قوت منطقه ارس را در قصرشیرین تکرار کرده و نقاط ضعف ارس در قصرشیرین تکرار نشود.

وی اظهار کرد: وقتی جایی منطقه آزاد تجاری صنعتی اعلام می‌شود و نظام و دولت آنجا را منطقه آزاد اعلام می‌کند در واقع موهبتی است که نظام به آن خطه عنایت می‌کند و دولت اجازه داده بخشی از درآمد‌ها که قبلا واریز به خزانه مرکزی می‌شد را به حساب منطقه آزاد برای هزینه در آن منطقه واریز کند و باید قدردان این موهبت باشیم.

او با بیان اینکه آثار منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین در آینده مشهود و ملموس خواهد شد گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین مصوب شورای نگهبان و اساسنامه آن تایید شده و مجوز‌ها اخذ و مکان آن نیز انتخاب و جانمایی صورت گرفته و سایر اتفاق‌های دیگر آن نیز در حال شکل‌گیری است.

مدیر عامل منظقه آزاد تجاری صنعتی ارس گفت: ما شاهد تولد منطقه آزاد قصرشیرین هستیم و در سال جاری هیات مدیره آن مستقر می‌شود و کار‌ها به موازات قابل انجام است و منعی در آن وجود ندارد و متناسب با آن سرمایه گذار جذب خواهد شد و به نفع منطقه و کشور استفاده می‌شود.

کیانی اضافه کرد: آنچه که مطالعات نشان می‌دهد ظرفیت‌های خوبی در صقرشیرین هست همجواری با عراق اقلیم کردستان و بخش عربی فرصت طلایی برای منطقه است و به طور قطع اثرگذار است و یکی از دوازه‌های کریدور شرق و غرب خواهد بود و این اتفاق نمی‌افتد مگر با همراهی همگان و با توجه به نظر استاندار کرمانشاه نیز که آن را دروازه‌ی توسعه استان کرمانشاه تلقی کردند جای امیدواری دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۷۲۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان