//
کدخبر: ۳۹۵۳۲۸ //

رودخانه الوند در قصرشیرین طغیان کرد

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: بر اثر بارش شدید باران و وقوع سیلاب در شهرستان های همجوار قصرشیرین و سرریز شدن آب مناطق بالا دست رودخانه الوند، شاهد طغیان این رودخانه هستیم.

رودخانه الوند در قصرشیرین طغیان کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد حیدری پنجشنبه شب در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان قصرشیرین  افزود: هم اکنون در ۲ نقطه از شهر قصرشرین شامل میدان مرزبانی و میدان شهرداری، شاهد بالا آمدن آب رودخانه الوند هستیم.

وی اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که از گذشته وجود داشته و عدم لایروبی و مشکلات فنی در حوزه نگهداری رودخانه ها به طور طبیعی شاهد انحراف مسیر آب از رودخانه به سمت مزارع بودیم و از بعد ازظهر امروز هم شاهد طغیان آب رودخانه الوند با دبی ۳۲۰ متر مکعب در ثانیه هستیم که در طول سنوات گذشته بی سابقه بوده است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: در حد فاصل شهرستان رودخانه دارای دیواره سازه ای مستحکم است و خطر جدی متوجه اهالی شهر نیست اما نکات پر اهمیتی وجود دارد که باید به آن توجه کنیم و شاهد بالا آمدن آب رودخانه الوند در ۲ میدان مرزبانی و شهرداری هستیم.

او ادامه داد: از کوه دالاهو، روان آب ها و سرریز بارندگی های سرپل ذهاب و دشت دیره به سمت رودخانه الوند قصرشیرین سرازیر شده و عدم لایروبی رودخانه الوند باعث بالا آمدن آب این رودخانه شده است.

 

حیدری ادامه داد: هشدارهای لازم به ساکنان حریم رودخانه داده شده است و باید هوشیار باشیم و مدیریت کنیم تا شاهد خسارات جبران ناپذیر نباشیم البته هم اکنون تمام دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران پای کار هستند و گروه های ارزیابی در حال برآورد خسارت برای سطح شهر و بخش کشاورزی هستند و گروه های خدمات رسان نیز برای امداد و نجات به خودروهای متعدد گرفتار در سیلاب پای کار هستند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین اضافه کرد: نیروهای نظامی و مدافع نیز پای کار هستند اما شاهد قطع ارتباط جاده های مرزی و مواصلاتی هستیم که باید به سرعت ترمیم شود.

وی اظهار کرد: جاده ریخک در کمربندی قصرشیرین با توجه به عدم کشش این مسیر به دلیل سرریز شدن آب از سمت سرپل ذهاب، صبح امروز برای ساعاتی مسدود شد که هم اکنون با فروش کردن آب، بازگشایی و تردد کامیون ها و خودروها در این مسیر آغاز شد.

وی گفت: ستاد مدیریت بحران هم اکنون در فرمانداری تشکیل شده است ضمن اینکه به یک خودروی گرفتار در سیل روستای نی پهن از توابع شهرستان مرزی قصرشیرین نیز امداد رسانی لازم انجام شده است.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: هم اکنون تمامی دستگاه های عضو مدیریت بحران پای کار هستند و با توجه به ارتفاع سطح شهر با رودخانه الوند در حال حاضر خطر جدی در سطح شهر نداریم ولی نیاز است رودخانه لایروبی شود.

حیدری گفت: در قصرشیرین طی ۳۶ ساعت گذشته در مجموع ۳۶ میلی لیتر باران بارید و در مجموع سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد شاهد افزایش بارندگی ها در سطح شهرستان هستیم

او افزود: سرریز شدن آب مناطق بالا دست و سیلاب و بارندگی و طوفان باعث قطع آب روستاهای سید خلیل، کرکهرک و چم امان حسن(ع) شده است که با تانکر در حال آبرسانی به این مناطق تا اتصال مجدد آب شرب ابن مناطق هستیم.

قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۵۳۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان