//
کدخبر: ۳۹۵۰۰۲ //

استاندار کرمانشاه دستور آماده‌باش به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی را صادر کرد

استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی، تمامی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در آمادگی کامل برای مواجهه با خطرات احتمالی ناشی از بارش های سنگین در روزهای آخر هفته باشند.

استاندار کرمانشاه دستور آماده‌باش به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های امدادی را صادر کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدطیب صحرایی عصر سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان که با حضور معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: با توجه به اعلام هشدار نارنجی توسط هواشناسی استان، دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان و فرمانداری ها باید برای مواجهه با سیلاب‌ و یا خطرات ناشی از آن در آمادگی کامل و صددرصدی باشند تا خسارت جانی و مالی احتمالی متوجه هم استانی‌های عزیز نشود.

وی تاکید کرد: این مجموعه‌ها باید در کنار عمل به وظایف سازمانی خویش، دستوراتی که در نشست اضطراری مدیریت بحران استان صادر شد را به شکل مطلوب و با حساسیت حداکثری انجام دهند.

صحرایی تاکید کرد: اگر حادثه سیل و یا آبگرفتگی در نقطه‌ای از استان رخ داد دستگاه‌ها باید با توجه وظایف سازمانی و با هماهنگی و همکاری در حداقل زمان ممکن وارد عمل شوند.

وی یادآور شد: فرمانداری‌ها باید وضعیت مناطقی را که در بهار ۹۸ دچار سیل شدند به صورت میدانی بررسی کنند و اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه لازم را انجام دهند تا حادثه قبلی، دوباره رخ ندهد.

استاندار کرمانشاه همچنین از فرمانداری‌ها و امور عشایری خواست به همه دهیاری ها و عشایر منطقه اطلاع رسانی و هشدارهای لازم را ارایه دهند و صدا و سیما نیز آگاهی بخشی متناسب با این رویداد را انجام دهد.

وی افزود: با توجه به ایام رمضان و شهادت امام علی (ع) به تمامی امامزاده ها، مساجد و اماکن مذهبی که برنامه‌های معنوی و یا سوگواری دارند، هشدارها و توصیه‌های لازم داده شود تا با حادثه ناگواری مواجه نشویم.

در این نشست آخرین وضعیت شهرستان‌ها و اقدامات صورت گرفته در زمینه مواجهه با خطرات ناشی از سیل به صورت ارتباط تصویری با فرمانداران بررسی و دستورات لازم داده شد.

همچنین در این نشست فرمانداران و دستگاه‌های خدمات رسان موظف شدند از هم اکنون مقدمات لازم برای برنامه‌های اجرایی، انجام مناسب وظایف سازمانی و بازدیدهای میدانی خود در ایام راهپیمایی اربعین را آغاز کنند.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش بارندگی همراه با وزش باد شدید، رعدوبرق و احتمالاً تگرگ با ورود یک سامانه بارشی قوی به ویژه در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان هشدار قرمز صادر کرد.

براساس این هشدار وقوع رواناب، سیلابی شدن مسیل ها و احتمال طغیان برخی رودخانه ها، انسداد برخی راه‌های روستایی، خسارت به برخی از زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق، گاز و آب پیش بینی شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۵۰۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان