//
کدخبر: ۳۸۶۱۴ //

خاموشی برق در راه است

روند مصرف برق در کشور به گونه ای در حال افزایش است که بنا به گفته مسئولان وزارت نیرو اگر مصرف برق از مرز ۵۰ هزار مگاوات عبور کند احتمال خاموشی بالا خواهد رفت.

خاموشی برق در راه است
به گزارش فرتاک نیوز،

پیک مصرف برق روز گذشته (یکشنبه) در حالی به 52 هزار و 470 مگاوات رسید که در مدت مشابه سال گذشته تا همین تاریخ به هیچ عنوان پیک برق از 49 هزار مگاوات بالاتر نرفته بود.

این در حالی است که در چند روزی که از تیرماه سال جاری سپری شده ما شاهد ثبت 5 بار مصرف بیش از 50 هزار مگاواتی برق، و تقریباً به همین میزان مصرف بیش از 49 هزار مگاواتی مصرف برق بوده‌ایم.

گزارش‌ها حاکی از این است که در بسیاری از شهرهای ایران نیز در همین روزهای اخیر رکورد پیک مصرف برق در مقایسه با سال‌های گذشته شکسته شده و مصرف برق به شکل بی‌رویه‌ای بالا رفته است.

مقایسه پیک مصرف برق در روز گذشته با روز شنبه بیانگر افزایش 837 مگاواتی، و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان از افزایش 6 هزار و 461 مگاواتی مصرف برق است.

آرش کردی مدیر عامل توانیر در پاسخ به این سوال که اگر از مرز مصرف 50 هزار مگاوات عبور کنیم آیا در وضعیت نگران‌کننده و خاموشی قرار می‌گیریم، گفت: به هر حال وقتی مصرف برق از 50 هزار مگاوات عبور می‌کند، شبکه برق در وضعیت مطمئنی قرار نمی‌گیرد و نیاز به تمهیدات ویژه‌ای است.

وی ادامه داد: این محدودیت زمانی رخ می‌دهد که بار شبکه در یک لحظه به بیش از 50 هزار مگاوات افزایش یابد، بنابراین دو بحث مهم در دستور کار ما قرار دارد که یکی بحث تولید و ذخیره برق و دیگری ظرفیت بسته‌های انتقال، توزیع و فوق‌توزیع است.

بر این اساس کل مبادلات برق در روز گذشته برابر با یک هزار و 929 مگاوات بوده که سهم صادرات یک هزار و 260 مگاوات و سهم واردات 669 مگوات بوده است.

گفتنی است، مصرف برق صنایع نیز در این روز برابر با 4200 مگاوات بوده که نسبت به روز شنبه 338 مگاوات افزایش داشته است.

 

 

منبع: اتاق خبر 24
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۶۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان