//
کدخبر: ۳۸۴۴۲۹ //

دانش‌آموزان کرمانشاه راهی واحدهای صنعتی شدند

جمعی از دانش آموزان استان کرمانشاه به منظور آشنایی با فعالیت‌های اقتصادی، از واحدهای تولیدی استان بازدید کردند.

دانش‌آموزان کرمانشاه راهی واحدهای صنعتی شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

در راستای تفاهم‌نامه همکاری که چندی قبل بین آموزش و پرورش و اتاق بازرگانی کرمانشاه منعتقد شد، امروز(۱۰ بهمن) گروهی ۳۰ نفره‌ از دانش‌آموزان کرمانشاه راهی واحدهای صنعتی شدند. این دانش‌آموزان پیش از این برنامه، بازدیدی هم از اتاق بازرگانی کرمانشاه داشتند.

جلیل بالایی مدیر طرح و برنامه اتاق بازرگانی کرمانشاه، در جمع  این دانش آموزان، با اشاره به دنیای گسترده و مسیرهای متنوعی که این روزها پیش روی دانش‌آموزان وجود دارد و انتخاب مسیر خصوصا در زمینه انتخاب رشته را برای آنها دشوار کرده، گفت: آگاه کردن دانش آموزان و دادن اطلاعات کافی به آنها در چنین شرایطی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی آشنایی دانش آموزان با محیط‌های مختلف تجاری، بازرگانی، فنی و ... را برای کمک به انتخاب مسیر درست ضروری دانست و افزود: در شرایطی که کشور ما و خصوصا استان کرمانشاه با نرخ بالای بیکاری مواجه است، حضور دانش آموزان در محیط واقعی کسب و کار و آموختن مهارت از سوی آنها کمک بسزایی به کاهش نرخ بیکاری خواهد کرد، زیرا درصد قابل توجهی از بیکاران ما با عدم مهارت کافی مواجهند.

مدیر طرح و برنامه اتاق بازرگانی کرمانشاه از وجود نزدیک به پنج هزار مهارت در دنیا یاد کرد که لازم است دانش آموزان با تحقیق و بررسی، مهارت‌هایی که نسبت به آن علاقه دارند را شناسایی و در مسیر تقویت آن گام بردارند.

بالایی سپس به برنامه اعزام دانش آموزان به واحدهای صنعتی و بازدید از فضای کسب و کار که امروز برای اولین بار در کرمانشاه اجرایی می‌شود نیز اشاره کرد و افزود: بنا داریم تا اردیبهشت سال آینده هر هفته دانش آموزان یک مدرسه را به بازدیدهای صنعتی، تولیدی و اقتصادی ببریم که در نهایت تا پایان سال تحصیلی ۳۶۰ دانش آموزان از این بازدیدها بهره‌مند خواهند شد.

وی این بازدیدها را برای تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و تکنسین مورد نیاز صنایع در سال‌های آینده موثر دانست و تاکید کرد: همچنین این کار به نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی و خوداشتغالی بین دانش آموزان کمک خواهد کرد

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۴۴۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان