//
کدخبر: ۳۸۴۴ //
عضو شورای شهر مشهد :

نارضایتی عمومی مردم مشهد از "الیت" بالاست

عضو شورای شهر مشهد مقدس گفت: پیگیری‌ها در مورد ساختمانهای فاقد ایمنی در مشهد در حد اخطار بوده و مورد پلمب نداشته‌ایم و بسیاری از موارد اخطارها جدی گرفته نشده است.

نارضایتی عمومی مردم مشهد از "الیت" بالاست

به گزارش فرتاک نیوز؛  براتعلی خاکپور با اشاره به وقوع حادثه ساختمان پلاسکو در تهران درباره وضعیت ایمنی ساختمان‌های شهر مشهد اظهار داشت: در زمینه ایمن سازی ساختمان‌های سطح شهر رعایت تمامی مقررات ملی ساختمان امری ضروری است که اگر هریک از اضلاع مربوطه نظیر سازندگان، مدیریت شهری، نظام مهندسی و غیره قصور داشته باشند خروجی کار با ضعف‌هایی روبه‌رو است.

وی افزود: در راستای استحکام و مقاومت در برابر ایمنی ساختمان‌های شهر مشهد مقرر شده سازمان آتش نشانی بررسی کند و موارد رفع نقص را به صاحبان و مالکان ابلاغ کنند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: البته پیگیری‌ها در حد اخطار بوده و مورد پلمب نداشته‌ایم و بسیاری از موارد اخطارها جدی گرفته نشده به طوری که در مورد برج سلمان سازمان آتش نشانی موارد نقض را به مدیریت پروژه گوشزد کرده بودند اما برطرف نشده بود.

خاکپور با بیان اینکه باید در این زمینه نگاه سیستمی وجود داشته باشد، گفت: ساختمانی که از لحاظ ایمنی آسیب‌پذیر باشد حتی نباید بیمه شوند چرا که بیمه در برابر حوادث غیرمترقبه استفاده می‌شود اما ساختمانی که دارای نقص است یقیناً آسیب می‌بیند.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد درباره عملکرد کمیسیون امور فنی عمرانی و طرح ریزی شهری شورای چهارم تصریح کرد: تا پایان مردادماه سال جاری 251 لایحه، 49 طرح و 383 نظریه در شورای چهارم مطرح شده که لوایح ضرر و زیان تالار شهر، بهره برداری تجاری موقت، بودجه‌های سالانه شهرداری، عوارض خدمات عمومی شهرداری، موارد مربوط به بافت‌های فرسوده از مهم‌ترین طرح‌ها و لوایح مطرح و تصویب شده است.

وی درباره مشکلات طرح الیت تصریح گفت: این طرح در 118 معبر اجرایی می‌شود که توقف در نیم ساعت نخست رایگان است اما برای بیش از آن شهروندان باید از میزان مبلغ کسر شده اطلاع یافته و زیرساخت‌های لازم برای اطلاع رسانی به مردم در قالب سیستم پیامکی ایجاد شود چرا که امروز مردم اطلاعات لازم را ندارند و از خدمات ناراضی هستند.

خاکپور خاطرنشان کرد: براساس نظرسنجی‌ها سطح نارضایتی مردم از الیت بالا است که البته به فرهنگ ما ایرانی‌ها نیز برمی‌گردد که به طورکلی پرداخت هرگونه عوارض به دولت و مدیریت شهری را به سختی انجام می‌دهیم.

عضو کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شهر با فروش مازاد ضابطه‌‌ها مدیریت می‌شود، گفت: پیش از شورای چهارم 80 درصد از درآمد شهرداری از محل فروش تراکم تامین می‌شد که این رقم در شورای چهارم به 70 درصد کاهش یافته و سیاست‌های ما کاهش وابستگی شهرداری به مازاد ضابطه‌ها و تخلفات ساختمانی است.

وی درباره مشکلات و دلایل کم‌توجهی به ایستگاه‌های دوچرخه در شهر مشهد تصریح کرد: موضوع بازنگری قرداد ایستگاه دوچرخه از ابتدای شورای چهارم مورد توجه بوده اما تاکنون محقق نشده است و در وضعیت کنونی بهترین راهکار این است که به همه بندهای قرارداد به درستی عمل شود‌.

خاکپور با بیان اینکه بیش از نیمی از ایستگاه‌های دوچرخه نیمه فعال یا غیرفعال است، گفت: فرهنگ دوچرخه سورای را به درستی نتوانستیم جا بیندازیم و شرکت طرف قرارداد به موضوع تبلیغ و تشویق شهروندان توجه لازم را نداشته است‌.

عضو کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در جانمایی این ایستگاه‌ها نیز بیش از اینکه موضوع استفاده و نیاز شهروندان مدنظر قرار گیرد به موضوع بهره‌برداری تجاری و تبلیغاتی توجه شده است و شاهد عدم نظارت دقیق مدیریت شهری بر موضوع ایستگاه‌های دوچرخه هستیم‌.

وی درباره گسترش زیرساخت‌ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری در شورای چهارم گفت: خط 2 قطار شهری با اعتباری بیش از 800 میلیارد تومان قرار بود تا پایان سال 92 به بهره‌برداری برسد اما در ابتدای شورای چهارم این خط با  17 درصد پیشرفت فیزیکی و 50 درصد پیشرفت مالی مواجه بود.

خاکپور ادامه داد: شورای چهارم با افزایش اعتبار به 1200 میلیارد تومان پ اختصاص برنامه زمانبندی 38 ماهه مبانی قرارداد را اصلاح کرد و امروز  شاهد انحراف کمی در پیشرفت این روند هستیم به طوری که  فاز نخست آن در محور طبرسی تا میدان راه‌آهن تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان