//
کدخبر: ۳۸۳۴۷۲ //
با رویکرد پژوهش‌های کاربردی و راهکارهای نوین؛

هفتمین همایش‌ملی معماری،شهرسازی وگردشگری اسفند‌ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی گفت:هفتمین همایش ملی معماری، شهرسازی و گردشگری با رویکرد پژوهش‌های کاربردی و راهکارهای نوین اسفند‌ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.



 هفتمین همایش‌ملی معماری،شهرسازی وگردشگری اسفند‌ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر جلیل جلیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (سوم بهمن ‌ماه) برگزار شد اظهار کرد:هفتمین همایش ملی معماری،شهرسازی و گردشگری با رویکرد پژوهش‌های کاربردی و راهکارهای نوین ششم وهفتم اسفند‌ماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

رئیس موسسه آموزش‌عالی جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه مجوز برگزاری این همایش در اریبهشت ماه سال‌جاری صادر شده است نیز گفت: حدود ۳۰ دانشگاه و موسسه آموزش‌عالی کشور که دارای رشته‌های معماری، شهرسازی و گردشگری هستند در برگزاری این همایش ما را یاری و حمایت کرده‌اند. همچنین تعدادی از اعضای هیات‌علمی در داوری و پنج رسانه حامی با ما در برگزاری همایش همکاری خواهند داشت.

 جلیلی محورهای این همایش در گروه معماری را معماری پایدار، فناوری‌های نوین، گردشگری و‌معماری، اقلیم در معماری، تاریخ معماری ایران، روانشناسی محیط، مدیریت بحران در معماری، معماری‌منظر، مطالعات میان رشته‌ای در معماری، و فلسفه در معماری عنوان کرد.

وی همچنین محورهای این همایش در گروه شهرسازی را شهر پایدار، شهرخلاق، شهر‌هوشمند، تاب‌آوری‌شهری، حکمروایی شهری، برنامه‌ریزی مسکن پایدار، بازآفرینی‌شهری، توسعه پایدار منطقه‌ای، شهرسازی مشارکتی و نظریه‌های شهرسازی عنوان کرد و گفت: در گروه‌ گردشگری نیز محورهای گردشگری و میراث‌جهانی، ژئوتوریسم، گردشگری سلامت، اکوتوریسم، گردشگری‌خلاق، مدیریت بحران در گردشگری، برندسازی در گردشگری، گردشگری رویداد محور، آموزش و گردشگری، و گردشگری الکترونیک، مدنظر گرفته شده است.

رئیس موسسه آموزش‌عالی جهاد دانشگاهی تصریح کرد:علاقمندان به شرکت در این همایش تا پایان بهمن‌ماه فرصت دارند مقالات خود را ارائه نمایند و ظرف مدت سه روز این مقالات داوری خواهد شد.

 به گفته این مسئول تاکنون بیش از ۸۰ هزار بازدید از سامانه همایش انجام شده و بیش از ۱۵۷ مقاله پذیرش قطعی شده‌اند. و هم‌اکنون نیز ۶۰ مقاله دیگر برای بررسی در بخش داوری قرار دارند که با پیش‌بینی انجام گرفته تا پایان بهمن‌ماه به تعداد این مقالات افزوده خواهد شد.

جلیلی‌خاطر نشان کرد: در پایان این همایش در سه نشست و پنل تخصصی در مجموع در محور معماری، شهرسازی و گردشگری ۱۵ مقاله برتر معرفی‌خواهند شد. 

  وی یادآور شد: امکان حضور در این همایش به صورت حضوری و مجازی مهیا شده و در پایان نیز صدور گواهینامه معتبر با قابلیت چاپ به زبان فارسی و انگلیسی وجود دارد و طراحی سامانه اصالت سنجی نیز به منظور بهره‌برداری علمی اساتید، پژوهشگران و دانشجویان انجام گرفته است.

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر وظایف دانشگاهیان و اثرگذاری آنها برای حل مشکلات جامعه نیز گفت: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی ۵۰ درصد اعتبارات مالی هر طرح پژوهشی که حول مشکلات و مسائل جامعه باشد را تامین خواهیم کرد که هم اکنون نیز در سه طرح پژوهشی فرمانداری و شهرداری کرمانشاه ۵۰ درصد اعتبارات تامین شده است، همچنین مساعدت سه میلیون تومانی به پایان‌نامه‌های پژوهشی که حول مسائل و مشکلات جامعه باشند نیز خواهیم داشت.

جلیلی از جمله اهداف موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی را آموزش با کیفیت در تراز انقلاب اسلامی، برتری پژوهش‌های هدفمند و کاربردی، فعالیت‌های فرهنگی شاخص و اثربخش، و کارآفرینی واشتغال به صورت پیشرو و پویا عنوان کرد و افزود: بر اساس این اهداف تا‌کنون ۱۷۰۰ دانشجوی فعال که ۵۰۰ نفر آنها در مقطع کارشناسی ارشد در هشت کد رشته و ۱۲۰۰ نفر در مقطع کارشناسی پیوسته در ۱۸ کد رشته فارغ‌‌التحصیل شده‌اند و علیرغم کاهش دانشجو در سال‌های اخیر در مهرماه امسال با افزایش ۲۵ درصدی پذیرش دانشجو نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم.

وی همچنین تعداد تعداد پذیرفته‌شدگان موسسه آموزش‌عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه در مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ را ۱۰۷ نفر عنوان کرد و گفت:در سال ۱۴۰۱ این تعداد به ۱۲۱ نفر رسید که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۳۴۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان