//
کدخبر: ۳۸۲۶۸۱ //

تکیه "معاون الملک" کرمانشاه مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از اجرای برنامه مرمت تکیه معاون الملک با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد.


تکیه "معاون الملک" کرمانشاه مرمت می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا سهیلی اظهار کرد: تکیه معاون الملک به عنوان یکی از بناهای نفیس شهر کرمانشاه که ارزش تاریخی و مذهبی بسیار بالایی دارد، شرایط آن همواره مورد توجه مردم استان و گردشگران و دوست‌داران میراث‌فرهنگی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: این بنای ارزشمند با کاشی‌کاریهای بی‌نظیر با توجه به شرایط رطوبت بنا، نیازمند توجه و مرمت مداوم است.

وی ادامه داد: امسال برای بحث مرمت و تجهیز تکیه معاون الملک یک میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان و ۲۴۳ میلیون تومان اعتبار استانی لحاظ شده است.

سهیلی با اعلام اینکه کار اجرایی مرمت تکیه معاون‌الملک آغاز شده، گفت: عملیات دفع رطوبت و مرمت کاشی‌های آسیب دیده و طاق‌نماها بخشی از این پروژه است.

وی افزود: مرمت و رنگ آمیزی در و پنجره‌های چوبی، رنگ‌آمیزی اتاق‌ها و ساخت و نصب کاشی‌های هفت‌رنگ بخشی دیگری از عملیات مرمت تکیه معاون الملک است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: همچنین مرمت بخش‌های آسیب دیده، ایجاد عایق‌های رطوبتی و نماچینی نیز در قسمت‌های مورد نیاز انجام می‌شود.

وی گفت: نصب دوربین‌های مداربسته و اجرای تجهیزات الکترونیکی و مکانیکال نیز امسال انجام می‌شود.

سهیلی در خاتمه تاکید کرد: تکیه معاون الملک به لحاظ تاریخی، مذهبی و نوع کاشی‌کاری همواره مورد توجه ویژه گردشگران داخلی و خارجی بوده و با توجه به اهمیت آن کار مرمت و نگهداری از این میراث ارزشمند در اولویت کاری اداره‌کل قرار دارد.

قدمت تکیه معاون الملک شهر کرمانشاه به دوران قاجار باز می‌گردد. این بنای ارزشمند سال ۱۳۵۴ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۲۶۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان