//
کدخبر: ۳۸۰۰۱۷ //

جابجایی پزشکان از "پارکینگ شهرداری" ممکن نیست

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به شناخته شدن پارکینگ شهرداری به عنوان محل استقرار پزشکان برای مردم استان و سایر استانهای همجوار و حتی کشور عراق گفت: با این شرایط جابجایی پزشکان از این محدوده امکانپذیر نیست.

جابجایی پزشکان از "پارکینگ شهرداری" ممکن نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر قباد محمدی در گفت و گویی، با اشاره به شهرت بالای "پارکینگ شهرداری" کرمانشاه به عنوان محل استقرار پزشکان گفت: این محدوده شهر کرمانشاه نه تنها در استان، بلکه در استانهای همجوار و حتی در برخی شهرهای کردنشین عراق شناخته شده است.

وی افزود: در این محدوده تمام تخصص‌ها و مراکز پاراکلینیک و آزمایشگاه و تصویربرداری و... گرد هم آمده‌اند و همین موجب شده بیماران از سراسر استان و استانهای همجوار به این محدوده جهت پیگیری امور درمانی خود مراجعه کنند.

محمدی گفت: با این شرایط امکان جابجایی پزشکان از پارکینگ شهرداری امکان پذیر نیست و پزشکان حاضر به ترک این محدوده نیستند.

وی در خصوص ساخت مجتمع های پزشکان در سایر نقاط شهر به منظور ترغیب پزشکان به جابجایی از محدوده پارکینگ شهرداری، گفت: این کار خوب است، اما باید توجه داشت که پزشکان تخصص‌های مختلف باید کنار یکدیگر باشند. با این شرایط باز هم با توجه به شهرت "پارکینگ شهرداری" و موقعیت آن جابجایی پزشکان از آن امکانپذیر نیست.

محمدی در خصوص اشباع این محدوده از پزشکان گفت: در همین راستا شورای ترافیک تصویب کرد که به پزشکان جدید پروانه مطب در پارکینگ شهرداری داده نشود و هم اکنون ما بر اساس این مصوبه عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حد و حدود محدوده پارکینگ شهرداری در این مصوبه مشخص نشده، گفت: از شورای ترافیک خواسته‌ایم که این محدوده را برای ما مشخص کند که کدام خیابانها را شامل می شود. قطعا هرجایی که به طور دقیق در مصوبه شورای ترافیک بیاید بر اساس آن عمل کرده و پروانه مطب نمی دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از طرفی همین پروانه مطب ندادن در خود پارکینگ شهرداری هم برخلاف قوانین بالادستی است که انتخاب شغل در هر جا و مکان را امکانپذیر می‌داند و کسی نباید مانع افراد در این زمینه شود.

محمدی در خصوص راهکار حل معضل ترافیک محدوده پارکینگ شهرداری هم گفت: شهرداری باید فکر دیگری در این زمینه بکند. بطور مثال شاید بتوان ورود خودرو را به این محدوده و خیابان های اطراف آن ممنوع کرده و این محدوده‌ها را پیاده راه کرد و برای جابجایی افراد ناتوان و بیمار هم می‌توان از برخی خودروهای مخصوص استفاده کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به هرحال با توجه به غیرممکن بودن جابجایی پزشکان از محدوده پارکینگ شهرداری، باید فکر دیگری برای حل معضل ترافیک در این محدوده شود.

محمدی در ادامه در خصوص راه‌اندازی یک ساختمان پزشکان جدید در جنب کلینیک "مهدیه" هم که به ترافیک این محدوده دامن می‌زند، گفت: در خصوص ساخت ساختمانهای خدماتی حتی وسط پارکینگ شهرداری هیچگونه استعلامی از وزارت بهداشت گرفته نمی‌شود که ما بخواهیم در زمینه این ساختمان دخالت کنیم.

وی افزود: وظیفه ما تنها در بحث صدور پروانه مطب است که برای این کار هم وضعیت مطب به لحاظ بهداشتی، تهویه، آسانسور، فضای محیطی و... بررسی شده و در صورت مناسب بودن، پروانه مطب صادر می‌شود.

محمدی گفت: در حال حاضر بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان صدور پروانه مطب در پارکینگ شهرداری ممنوع شده که البته همین امر هم خلاف قوانین بالادستی است، اما ما بر اساس آن عمل می کنیم و هرجا هم که شورای ترافیک مشخص کند پروانه مطب نمی دهیم.

وی افزود: ساختمان مذکور در پارکینگ شهرداری نیست، بنابراین نمی توانیم به آن پروانه مطب ندهیم، چرا که در مصوبه شورای ترافیک استان محدوده پارکینگ شهرداری شفاف و دقیق مشخص نشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۰۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان