//
کدخبر: ۳۷۹۶۵۴ //
رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی استان کرمانشاه خبر داد؛

آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع‌علمی‌کاربردی کرمانشاه با ۹۰ کدرشته

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمانشاه از آغاز پذیرش دانشجو با ۹۰ کد رشته در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ خبر داد.


آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع‌علمی‌کاربردی کرمانشاه با ۹۰ کدرشته
به گزارش فرتاک نیوز،

سلیمان شفیعی در نشست خبری که امروز(چهارم‌ ‌‌‌دی‌ماه) با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار کرد: پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی کرمانشاه در ترم بهمن با ۹۰ کد رشته شامل ۴۳ رشته در مقطع کاردانی و ۴۷ رشته در مقطع کارشناسی از امروز آغاز شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کرمانشاه افزود: متقاضیان می‌توانند از تاریخ چهارم لغایت ۱۴ دی در رشته‌های کارشناسی ناپیوسته و از تاریخ هفتم لغایت ۱۷ دی‌‌ماه در رشته‌های کاردانی با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام نمایند.

شفیعی تصریح کرد: دانشگاه جامع‌ علمی‌کاربردی استان ظرفیت پذیرش ۵۷۵۶ دانشجوی جدید شامل ۴۰ درصد در مقطع کاردانی و ۶۰ درصد در مقطع کارشناسی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی دانشجویان در مهر‌ماه سال جاری نیز گفت: دانشجویان این دانشگاه در مقطع کاردانی چهار مرحله و در مقطع کارشناسی هشت مرحله می‌توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان کرمانشاه همچنین مبلغ شهریه ثابت در این دانشگاه را حدود دو میلیون ۳۰۰ هزار تومان تا دومیلیون ۷۰۰ هزار تومان طی هر ترم عنوان کرد و بیان داشت: میزان شهریه متغیر ممکن است تغییراتی داشته باشد.

به گفته شفیعی هم‌اکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر دانشجو در دانشگاه‌ علمی‌کاربردی استان مشغول به تحصیل‌هستند و حدود ۶۰ هزار دانش‌آموخته نیز طی‌چند سال اخیر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند که وضعیت اشتغال آنها نیز در حد قابل قبولی است.

وی در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبه سفر ریاست جمهوری به استان کرمانشاه مبنی بر ایجاد "خانه‌خلاق" در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی نیز گفت: مقدمات ایجاد این خانه با هدف جذب شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی فراهم شده و با تخصیص بودجه تا پایان اسفند‌ماه راه‌اندازی‌خواهد شد.

رئیس دانشگاه‌ جامع علمی‌کاربردی کرمانشاه در ادامه تضمین اشتغال دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیل شدن را یکی از مهمترین دغدغه‌های این دانشگاه دانست و افزود: در این زمینه با دو شرکت صنعتی در استان توافقاتی انجام گرفته است و طرح توجیهی از سوی آنها به دانشگاه ارائه شده که در صورت انجام، دانشجویان پس از اخذ مدرک در این شرکت‌ها مشغول به کار خواهند شد.

شفیعی در پایان اشاره‌ای هم به غرفه این دانشگاه در نمایشگاه پژوهش،فناوری و فن‌بازار در کرمانشاه داشت و گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای دانش‌آموختگان پنج دانشگاه جامع علمی‌کاربردی کرمانشاه از سوم لغایت پنجم دی‌ماه ارائه خواهد شد و‌علاقمندان می‌توانند از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر از غرفه این دانشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه واقع در پارک شاهد بازدید نمایند.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۶۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان