//
کدخبر: ۳۷۹۰۶۸ //
مدیر درمان تامین اجتماعی استان:

درمانگاه سرپل‌ذهاب به زودی افتتاح خواهد شد/ کاهش ۵ درصدی زایمان در بیمارستا‌ن‌های تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه

مدیر درمان تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه گفت: درمانگاه تامین‌اجتماعی سرپل‌ذهاب به زودی افتتاح می‌شود.

درمانگاه سرپل‌ذهاب به زودی افتتاح خواهد شد/ کاهش ۵ درصدی زایمان در بیمارستا‌ن‌های تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه در گفتگویی با فرتاک‌نیوز اظهار کرد:عملیات اجرایی ساخت درمانگاه تامین‌اجتماعی در شهرستان سرپل‌ذهاب به اتمام رسیده و به زودی با جذب نیروی انسانی این مرکز افتتاح و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

دکتر میثم حجتی‌پور افزود: این مرکز دهمین مرکز درمانی در استان و چهارمین مرکز در دوران مدیریت تیم کنونی است که پس از شهرستان‌های پاوه، جوانرود و سنقر افتتاح خواهد شد.

وی درادامه تصریح کرد: همچنین مراکز درمانی شهرستان‌های هرسین، صحنه و کنگاور هم سال آینده بصورت استیجاری راه‌اندازی خواهند شد و در این میان تنها سه شهرستان‌ کرندغرب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی به دلیل تعداد کم بیمه‌شدگان، همچنین دسترسی آسان آنها به سایر مراکز در شهرستان‌های همجوار فعلا فاقد مراکز درمانی خواهند بود.

حجتی‌پور از جمله پروژه‌های در دست اقدام مدیریت درمان تامین اجتماعی استان را پروژه اورژانس بیمارستان شهدا با زیر بنای ۳۵۰۰ متر‌مربع در دو طبقه و دارای تمامی امکانات عنوان کرد و بیان داشت: هم اکنون این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد در حال انجام است و در تلاشیم تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

این مسئول گفت: پروژه درمانگاه تخصصی حضرت معصومه (س) با زیر‌بنای حدود ۳۰۰۰ متر نیز در مرحله طراحی و نقشه‌کشی قرار دارد، پیگیر اخذ مجوز از شهرداری نیز هستیم و مشکلی برای پرداخت عوارض و هزینه‌های شهرداری نداریم.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی اضافه کرد: ایده‌هایی برای ساخت بخش‌جراحی‌زنان، مرکز ناباروری، بیماران مزمن وکلینیک سالمندی در این درمانگاه تخصصی داریم اما فعلا به قطعیت نرسیده‌ایم.

وی در ادامه از جمله پروژه‌های دیگر در دست اقدام‌ مدیریت درمان را ساخت درمانگاه ملکی پاوه که پیش از این استیجاری بوده است عنوان کرد و گفت: این درمانگاه چهارطبقه، تا پایان سال ۱۴۰۲ افتتاح و آماده بهره‌برداری خواهد بود. همچنین بخش رختشور‌خانه بیمارستان شهدا و بیمارستان حضرت معصومه(س) هم در حال بازسازی است.

حجتی‌پور در گوشه دیگری از سخنانش با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده طی سال‌جاری نیز به بخش اِل دی آر (LDR) و ان آی سی یو (NICU) بیمارستان حضرت معصومه (س)، افزایش ۱۲ تخت بیمارستانی و بازسازی آشپزخانه و بازسازی و نوسازی‌ تجهیزات مرکز تصویربرداری بیمارستان شهدا اشاره کرد وافزود: در حوزه ستادی هم کارهایی همچون افزایش تعداد پرسنل، ارتقا چارت سازمانی مدیریت درمان از یک معاونت به سه معاونت انجام گرفته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی اشاره‌ای هم به مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی در استان داشت و یادآور شد: علی‌رغم افزایش تعرفه‌های دارویی تمامی مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد در استان به روز پرداخت شده، همچنین مطالبات پزشکان نیز به دلیل انجام روند اداری با یک یا دو ماه تاخیر در حال انجام است و مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی‌نیز تا اردیبهشت‌ماه سال‌جاری پرداخت شده و هم‌اکنون حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به این مراکز بدهکاریم که نسبت به سالهای قبل وضعیت بهتری داریم.

به گفته حجتی‌پور تقریبا صد‌د‌رصد نسخ پزشکان در استان به صورت الکترونیک صادر می‌شود و هزینه صدور نسخه‌های الکترونیک توسط پزشکان نیز یکماه بعد از تاریخ صدور پرداخت می‌گردد.

وی اضافه کرد: روزانه حدود پنج تا هفت هزار نسخه الکترونیک توسط ۶۰۰ پزشک طرف قرارداد در استان تولید می‌شود و تقریبا مشکلات فنی این حوزه برطرف شده، اما گاها مشکلات مقطعی در حوزه IT وجود دارد که نسبت به قبل کاهش یافته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همچنین تعداد مراجعین در حوزه‌های بستری و سرپایی طی شش ماهه سال‌جاری را ۷۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: در حوزه مراجعه سرپایی ۱۵ درصد، در حوزه بستری ۸ درصد و در حوزه جراحی نیز بر اساس تعداد افراد جراحی شده ۲۳ درصد افزایش مشاهده می‌شود و در مجموع مراجعه بیماران به کلیه مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان ۱۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی بیشترین مراجعات به مراکز درمانی در حوزه سرپایی را مربوط به بیمارستان حضرت معصومه(س) عنوان کرد وافزود: به لحاظ اشغال ضریب تخت‌های بیمارستانی هم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود شش درصد افزایش مشاهده می‌شود.

حجتی‌پور با اشاره به میزان مرگ‌ومیر در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی نیز گفت: خوشبختانه در حوزه مرگ و میر نسبت به ۶ ماهه سال قبل که به دلیل کرونا افزایش یافته بود حدود ۲ درصد کاهش مشاهده می‌شود.

وی همچنین از کاهش تعداد زایمان‌های سزارین و طبیعی خبر داد و گفت: تعداد زایمان ها در مراکز درمانی تامین‌اجتماعی نسبت به سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است که صرفا مربوط به بیمارستان‌های طرف قرارداد تامین اجتماعی نیست و در سایر مراکز درمانی نیز این روند کاهشی است.

وی در پایان به رتبه اول کشوری مدیریت درمان تامین اجتماعی کرمانشاه به لحاظ دارا بودن شاخص‌های درمانی اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در سال‌جاری نیز حائز رتبه اول شویم. همچنین بیمارستان حضرت معصومه (س) هم به عنوان بیمارستان سبز کشوری شناخته شده که از نظر زیست محیطی جز بهترین بیمارستان‌ها در کشور است.

خبرنگار:طیبه دولت‌آبادی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۰۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان