//
کدخبر: ۳۷۷۴۶۴ //
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه خبرداد؛

‍ ‍ ‍ طرح جمع‌آوری بذر درختان سطح شهر کرمانشاه

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از اجرای طرح جمع‌آوری بذر درختان سطح شهر کرمانشاه خبر داد.

‍ ‍ ‍ 

طرح جمع‌آوری بذر درختان سطح شهر کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر فرامرز رحمتی‌زاده اظهار داشت: به منظور کنترل ویروسی بیماری‌ها، انبار کردن بذر به مدت طولانی و ارزانتر بودن نسبت به روش غیر جنسی، کلینیک گیاه‌پزشکی این سازمان اقدام به جمع‌آوری بذور درختان سطح شهر کرده است.

وی ادامه داد: این طرح در راستای جوانه‌دار کردن بذر و تولید نهال درختان هدف، حفظ و نگهداری از ذخایر ارزشمند ژنتیکی درختان و در نتیجه توسعه درختکاری در سطح شهر کرمانشاه اجرایی شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه با اشاره به فرآیند جمع‌آوری بذرها تصریح کرد: در این طرح پس از جمع‌آوری بذور خشک، نارس و آفت‌زده، بذرهای سالم جداسازی و تفکیک و سپس نسبت به کشت بذرها و تولید نهال اقدام می‌شود.IMG_20221208_120423_802

 

دکتر رحمتی‌زاده گفت: در ادامه‌ی روش‌های تکثیر درختان و درختچه‌های زینتی، کلینیک گیاه‌پزشکی این سازمان در آینده نزدیک اقدام به تهیه قلمه و کشت بافت گونه‌های مختلف گیاهی خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای طرح جمع‌آوری بذور درختان سطح شهر از سری برنامه ها و اقدامات مجموعه کلینیک گیاه پزشکی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری می‌باشد که با نظارت مستقیم کارشناسان و مهندسین مربوطه و با همکاری و مشارکت فضای سبز مناطق هشت‌گانه شهرداری در دست اقدام است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۴۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان