//
کدخبر: ۳۷۵۳۰۹ //
استاندار کرمانشاه:

اجرای راه‌آهن کرمانشاه - اسلام آبادغرب سرعت می‌گیرد

استاندار کرمانشاه گفت: با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده اجرای راه آهن کرمانشاه به اسلام آبادغرب سرعت خواهد گرفت.

به گزارش فرتاک نیوز،

 

 

بهمن امیری مقدم در نشست شورای اداری استان، با گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: تشکیل بسیج و ارتش 20 میلیونی یکی از دوراندیشی‌ها و ژرف‌نگری‌های امام راحل بود که طی 43 سال گذشته به عنوان "شجره طیبه انقلاب اسلامی" همواره در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی و همچنین عرصه‌های جهاد و سازندگی پیشگام و پیشقدم بوده است.

وی با بیان اینکه بسیج تحول بسیار عظیمی در حوزه‌های اقتصادی، فناوری، کشاورزی و اجتماعی کشور ایجاد کرده افزود: امروز اقتدار ایران اسلامی بواسطه رهبری مقام معظم رهبری، حضور مردم و بسیج در عرصه های مختلف است.

امیری مقدم با اشاره به پایه گذاری بسیج مردمی توسط شهیدان همدانی و سردار قاسم سلیمانی در کشورهای سوریه و عراق، گفت: امروز اقتدار و صلابت این کشورها را در مقابله با استکبار شاهد هستیم.

مقام عالی استان در ادامه شعارهای اغتشاشگران را توخالی و فاقد ارزش های اخلاقی و انسانی دانست و با اشاره به کمک کشور عربستان سعودی برای راه اندازی شبکه های ماهواره‌ای و ایجاد یاس و ناامیدی توسط این شبکه‌ها در کشور اظهار کرد: به لحاظ اینکه در نبردهای نظامی توان مقابله با ایران را ندارند به دنبال ایجاد جنگ در داخل هستند، اما به فضل الهی مانند همیشه با شکست مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: اغتشاشگران و آشوبگران با روش های غیرانسانی علاوه بر اینکه به تجهیزات و امکانات شهری صدمه می‌زنند، طی چند مدت گذشته به ۱۵۰ دستگاه آمبولانس خسارت وارد کردند و با این کارها به همه فهماندند که خالی از اندیشه و ارزش های انسانی هستند.

همه باید با اعتقاد و کار جهادی به مردم خدمت کنیم

رئیس شورای اداری استان در ادامه با بیان اینکه همه باید با اعتقاد و کار جهادی به مردم خدمت کنیم، گفت: مسئولیت‌ها ثابت و ماندگار نیستند و از فرصت فراهم آمده باید نهایت استفاده را بکنیم و باید با کاری جهادی به دنبال حل مشکلات مردم باشیم.

امیری مقدم گفت: از روزی که به استان آمدم تلاش خود را برای تغییر چهره نامطلوب و ایجاد تحول در کرمانشاه بکار گرفته‌ام و از همان روز اول، وظیفه سنگین کار و خدمت به دو میلیون نفر از مردم شریف استان را بر روی دوش خود حس کردم.

وی با بیان اینکه عملکرد ۹ ماهه اخیر دولت مردمی در استان با اقدامات چند سال گذشته برابری می‌کند، افزود: روزی که به استان آمدم نرخ بیکاری استان ۱۷.۹ درصد بود که در سه ماهه تابستان به ۱۳.۶ درصد کاهش یافته است. همچنین کارهای بزرگی در حوزه گاز، آب و برق انجام شده و در زمینه ایجاد بزرگراه و راه نیز اقدامات ویژه ای مانند مسیر کرمانشاه به قزانچی پس از چندین سال زیر بار ترافیکی رفت.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده اجرای راه آهن کرمانشاه به اسلام آباد غرب سرعت خواهد گرفت، افزود: همچنین سرعت قطار کرمانشاه به تهران و مشهد از ۶۰ کیلومتر در ساعت به بیش از ۱۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

وی از مدیران استان خواست تمام فکر و ذکر خود را برای آبادانی، توسعه و بالندگی استان بکار گیرند و افزود: گفت: امیدواریم با پیگیری، تلاش و کار جهادی بیشتر به سمت ایجاد استانی آبادتر و شکوفاتر با توجه به ظرفیت‌های موجود حرکت کنیم و ذره‌ای کم کاری به خود در اجرای برنامه‌ها راه ندهیم.

استاندار کرمانشاه همچنین از مدیران خواست نهایت تلاش خود را برای جذب تمام اعتبارات استان بکار گیرند، طوری که حتی یک ریال از این اعتبارات به تهران برگشت نخورد و افزود: چون برگشت هر ریال از اعتبارات در کارنامه مدیران به عنوان نقطه ضعف ثبت خواهد شد.

ضرورت فعالسازی مدیران در لایحه بودجه

وی در ادامه با اشاره به باقیماندن تنها چند روز کاری برای تکمیل لایحه بودجه سال آینده، مدیران را ملزم کرد که تا در این چند روز نهایت تلاش خود را برای تاثیرگذاری و افزایش بودجه استان بکار گیرند.

مقام عالی استان با بیان اینکه 270 هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات در قرارگاه اشتغال برای استان مطرح شده است، گفت: تنها حدود پنج درصد این اعتبارات دولتی است و مابقی آن از محل اعتبارات هلدینگ های اقتصادی، تسهیلات بانکی و... است و ما درصدد اجرای پروژه‌های اقتصادی و تحول‌گرا با استفاده از اعتبارات و تسهیلات هلدینگ‌ها هستیم.

امیری مقدم گفت: با این اعتبارات و تسهیلات بیش از 70 هزار شغل در کرمانشاه ایجاد خواهد شد.

وی افزود: با استفاده از فرصت‌های موجود به دنبال فعال شدن کارخانه اسیدسیتریک و کارخانه کاغذسازی غرب و همچنین اجرای پروژه عظیم پالایشگاه آناهیتا نیز هستیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مدیران باید به بحث مولد سازی و فروش اموال مازاد خود توجه کنند، گفت: با جدیت به دنبال اجرای پروژه‌های عمرانی در استان هستیم.

امیری مقدم از دستگاه‌های خدمات رسان خواست که با تلاش بیشتر زمینه ارائه خدمات زیرساختی به مردم مانند آب، برق و گاز در فصل زمستان را مهیا کنند، بطوریکه هیچ‌گونه کمبودی در این راستا برای مردم وجود نداشته باشد.

وی در ادامه به موضوعاتی مانند احترام گذاشتن ویژه به مردم، حمایت از نخبگان، سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر و بسترسازی برای ارائه کمک‌های در نظر گرفته شده به بیماران صعب‌العلاج تاکید کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۳۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان