//
کدخبر: ۳۷۴۰۵۴ //

افزایش سرعت قطار کرمانشاه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه از افزایش سرعت قطار کرمانشاه به 100 کیلومتر در ساعت در آینده نزدیک خبر داد.

افزایش سرعت قطار کرمانشاه به 100 کیلومتر در ساعت
به گزارش فرتاک نیوز،

منوچهر فخری در نشست پیگیری طرح راه آهن کرمانشاه - خسروی عنوان کرد: اجرای این پروژه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه است و طبق قرارداد اولیه قرار بود دو ساله به اتمام برسد، ولی با گذشت ۱۰ سال، اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این پروژه خطوط ریلی کشور را به عراق و سپس بندر لاذقیه و اروپا متصل می‌کند و یک طرح بسیار مهم مبادلاتی محسوب می‌شود.

 فخری گفت: با توجه به موقعیت ممتاز تجاری مرزهای خسروی و پرویزخان، این خط ریلی باید با اولویت تجاری و بازرگانی اجرایی شود.

وی عنوان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور به کرمانشاه ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافت که با کمک آن فاز اول این پروژه به طول ۷۰ کیلومتر از ایستگاه کرمانشاه تا محدوده خور خور اسلام آباد، هم اکنون در دست اجرا است.

 

معاون عمرانی استاندار با اشاره اینکه پیمانکار پروژه فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار کرد: مراحل تجهیز گارگاه، تامین تجهیزات و مصالح و ... انجام گرفته و پس از سه سال رکود، این طرح دوباره فعال شده است.

وی تاکید کرد: پیمانکار پروژه ملزم است از نیروهای بومی منطقه استفاده کند تا به اشتغال جوانان استان کمک شود.

 فخری در ادامه از اتمام مراحل نهایی آماده سازی ریل کرمانشاه - ملایر در آینده نزدیک و افزایش سرعت قطارها در این مسیر خبر داد و گفت: کار آماده سازی مسیر کرمانشاه - بیستون توسط شرکت زیرساخت به اتمام رسیده و بقیه مسیر نیز تا ماه آینده تحویل راه آهن می شود.

وی ادامه داد: با انجام این کار، سرعت قطار کرمانشاه از ۶۰ کیلومتر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ارتقاء یافته و زمان مسافرت ریلی به نحو محسوسی کاهش می یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۰۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان