//
کدخبر: ۳۷۴۰۴۹ //

کرایه تاکسی گران می شود

کرایه تاکسی برای دومین مرتبه در یکسال در مشهد گران می شود.

 کرایه تاکسی گران می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

در پنجاه و هشتمین جلسه علنی شورای ششم، اعضا برای دومین بار طی امسال با افزایش نرخ کرایه تاکسی های درون شهری موافقت کردند.

 این افزایش با میانگین 10 درصدی و تا سقف 13 درصد تصویب شد که البته ارقام غیررند در آن بسیار زیاد است و قرار شد تا رقم دهگان آن به بالا رند شود.

عزم جدی برای اتمام پروژه های نیمه‌تمام رویت نمی شود

حسن کریمدادی، ناطق پیش از دستور این جلسه بود که گفت: در سال 1401 با کاهش 13 درصدی اعتبار عمرانی معاونت خدمات شهری نسبت به سال قبل مواجه هستیم، عزم جدی برای اتمام پروژه های نیمه تمام رویت نمی شود؛ پروژه های پارک 73 هکتاری حاشیه شهر، شهرک شهید رجایی، زیست پارک و کشت پارک ، پارک های بانوان ، پارک های محلی و شهری حاشیه شهر از این جمله هستند. وی افزود: تخصیص نیافتن اعتبار کافی برای تکمیل پروژه های ناتمام در سال 1401 ، نشان از تبعیت نکردن مجموعه شهرداری از سیاست گذاری های تعیین شده در شورا دارد. چنان چه چابکی و تغییر رویکرد محقق نشود، شهروندان باید دغدغه جمع‌آوری زباله و نظافت معابر را به دلیل کسری بودجه حدود 800 میلیارد تومانی طی امسال داشته باشند.کریمدادی افزود: در سازمان مدیریت پسماند تاکنون 68 درصد از کل اعتبار عمرانی تامین اعتبار شده که فقط 19 درصد پیشرفت فیزیکی و 13 درصد پیشرفت مالی داشته است، در مجموعه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری از مجموع 354 میلیارد تومان اعتبار عمرانی، با 70 درصد تامین اعتبار و 17 درصد پیشرفت در پروژه ها در آبان ماه مواجه ایم .

در ادامه موحدیان دو تذکر طهوریان عسکری را قرائت کرد. تذکر اول مربوط به ماده 67 برای عملکرد کند پروژه های عمرانی شهر و تذکر دوم درباره عدم فعال سازی گذر کتاب گلستان و اهتمام  نداشتن در حوزه کتاب و کتاب خوانی بود.

افزایش کرایه تاکسی برای دومین بار طی امسال

در بخش دیگری از جلسه و در جریان بررسی دستور کارها، لایحه نرخ کرایه تاکسی در سال ۱۴۰۱ تصویب شد که طبق آن  «براساس تبصره ۷ مصوبه مورخه ۱۸/۰۳/۱۴۰۱ نرخ کرایه خدمات انواع تاکسی‎های درون‎شهری در شهر مشهد از تاریخ این مصوبه با افزایش ۱۰ درصد میانگین به کرایه مصوب سال ۱۴۰۱، تعیین می‎گردد.» شایان ذکر است که طی امسال یک افزایش 25 درصدی اعمال شده بود و طبق جداول پیوست شده این افزایش کرایه ها تا سقف  13درصد نیز لحاظ شده است و در ادامه بنا شد طبق نظر شورا مبالغی که رند نبود و تعداد آن کم هم نبود، تا رقم دهگان به عددی بالاتر رند شود که در این صورت میانگین 10 درصدی افزایش قیمت باز هم افزایش می یابد.

تکلیف شورا برای عقد قرارداد تامین 60 واگن توسط شهرداری

همچنین در مصوبه های دیگری شهرداری مشهد مکلف به عقد قرارداد تامین 60 دستگاه واگن سبک شهری ال آر وی از طریق فراخوان عمومی حداکثر تا پایان امسال، خرید 25هزار تن قیر برای تکمیل ظرفیت مخزن سازمان عمران تا مبلغ  دو هزار و 500 میلیارد ریال برای سال 1401 و بهره برداری فضاهای در اختیار در محلات هدف بازآفرینی مشهد برای ایجاد مراکز توانمندسازی و کارآفرینی رویش نوین به سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری(حداقل 4 ساختمان در سال) شد. طهوریان عسکری در این خصوص تذکر داد:  طرحی با عنوان توسعه کسب و کارها و رونق بخشی  به مشاغل محلی در حاشیه شهر مشهد در تاریخ 8 دی 1400 در شورا اعلام وصول شد اما تا امروز هیچ اتفاقی برایش نیفتاده است. خوب بود که لااقل این دو طرح با هم ادغام می شد. سلیمی در این بخش تذکر داد: شهرداری در نامه ای به رئیس شورای شهر خواهان اصلاح ساختار سازمان فرهنگی و اجتماعی، حذف 3 اداره و 2 پروژه از ساختار سازمان و در مجموع 5 پست سرپرستی و اجرایی سازمان و حدود 40 مسئول امور شده است، اعضایی که از امور فرهنگی دفاع می کنید، بدانید که این اتفاق در همین دوره شورا دارد رخ می دهد. فرهمندی نیز با تایید تذکر سلیمی گفت: در این شرایطی که ما به شدت نیاز به کار عمرانی داریم 8 پست هم از حوزه عمران و حمل و نقل و ترافیک حذف شده که ما به آن اعتراض داریم.

اما آخرین دستور کار این جلسه درباره اقاله قرارداد مورخ 28/5/98 در خصوص احداث و بهره برداری از 13 تصفیه خانه فاضلاب محلی به روش ساخت، بهره‌برداری و انتقال به روش(بی او تی) فی مابین شهرداری مشهد و شرکت تجارت بین المللی ثابت کیش بود. حاجی بگلو درباره این دستور کار گفت: ما دست سرمایه گذار را هم می بوسیم و اصلا حرفی نداریم. ولی واقعا آیا می توانیم حق و حقوق شهر را بی حساب و کتاب واگذار کنیم؟ ما یک جایی را به این آقا دادیم، گفتیم این زمین را به شما می دهیم، به ازای این زمین و امتیازات، 13 تصفیه خانه در زمین دیگر ما بساز. این 13 تصفیه خانه تبدیل شد به 5 تا. 5 تا را هم نتوانسته عملیاتی کند و حالا می گوییم آن 13 تا و این 5 تا برود کنار، اشکالی ندارد.آن جایی که زمین به ایشان واگذار کردیم و ما هم آن جا حق و سهم داریم، به ایشان هتل دادیم، در کمیسیون ماده 5  فقط در یک قلم قرار بوده  12 هکتار فضای سبز بر اساس تغییر کاربری که انجام می دهد برای شهر ایجاد کند. این 12 هکتار الان کجاست؟ سلطان احمدی، نماینده شهرداری در این زمینه پاسخ داد: در سال 95 طی فراخوان عمومی که دادیم شرکت ثابت در این فراخوان برنده شد، قرارداد دارای استقلال است، طی هیچ قراردادی شامل فعالیت های طرق و هتل و... ارتباط موضوعی وجود ندارد و طی فراخوان عمومی واگذار شد. 13 تصفیه خانه به 5 مورد تغییر پیدا کرد، ولی ظرفیت آن ها کم نشد. وی در مرحله پیشبرد شش ماهه تا امروز ادامه داده است. کل ضمانت نامه وی هم 4 میلیارد تومان است. زمین ها هم عینا مسترد می شود.

بررسی این دستور کار به دلیل اتمام وقت به سرانجام نرسید و به جلسه آینده موکول شد.

در این جلسه، همچنین لایحه نام گذاری معابر فرعی به نام شهدای گران قدر و لایحه اعمال ماده ۹ قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت بررسی و تصویب شد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۰۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان