//
کدخبر: ۳۷۲۸۹۸ //

عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در سرپل‌ذهاب آغاز شد

سرپرست شرکت مخابرات استان کرمانشاه از آغاز عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در شهرستان سرپل ذهاب خبر داد و گفت: این عملیات طی ۲ مرحله انجام می‌شود و در مرحله اول آن ۳۰ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ۵۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در سرپل‌ذهاب آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 

«حمیدرضا امیری» در دیدار با فرماندار سرپل‌ذهاب به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه مخابرات این شهرستان، افزود: هدف از اجرای این پروژه تامین زیرساخت های ارتباطی پایدار، ایمن و یکپارچه، افزایش سرعت شبکه و کیفیت بالای آن است.

وی اظهار داشت: توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات از اهداف و اولویت های شرکت مخابرات است که در راستای عملی کردن آن قدم برمی‌داریم.

فرماندار سرپل‌ذهاب نیز گفت: تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در این شهرستان یک ضرورت است و با توجه به زلزله ویرانگر سال ۹۶ و قول وزیر ارتباطات در سفر به این شهرستان، نیازمند طرح توسعه ارتباطات، ایجاد فیبرنوری در شهر و روستا و ایجاد یک تحول گسترده و جدی در حوزه ارتباطات هستیم که باید در دستور کار قرار گیرد.

«صدرالله بابلی» افزود: در جلسه با وزیر ارتباطات در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب، مکاتبه لازم در این خصوص مطرح شده که وزیر قول مساعد داد که تمام شهر سرپل ذهاب تبدیل به فیبر نوری شود و تا این لحظه نقشه GIS انجام شده و باید پیمانکار انتخاب و کار را شروع کنند.

وی با اعلام اینکه این روش انتقال خطوط تلفن روی فیبرنوری بسیار کار زمانبری است، گفت: به مسوولان مخابرات استان نیز تاکید شده برای وصل شدن پنج هزار مشترک تلفن ثابت شهرسرپل ذهاب که از زمان وقوع زلزله تا کنون قطع شده، فکر و چاره اساسی اندیشیده شود.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب اضافه کرد: با توجه به اینکه هزینه نگهداری خطوط تلفن از هزار تومان به ۱۰ هزار تومان افزایش یافته، از این رو حق نگهداری برای تلفنی که بر اثر زلزله قطع شده و احیاء نشده، موضوع بی معنا است و از مسوولان مخابرات انتظار می رود این موضوع را رسیدگی کند

منبع:ایرنا

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۸۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان