//
کدخبر: ۳۷۱۱۱۶ //
در ۶ ماهه اول سال‌جاری ثبت شد؛

‍ مراجعه بیش از ۲۹ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی کرمانشاه

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۲۹ هزار و ۱۷۸ خودرو سنگین به مراکز معاینه فنی استان کرمانشاه مراجعه کرده اند.

‍ 

مراجعه بیش از ۲۹ هزار ناوگان سنگین به مراکز معاینه فنی کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

فریبرز کرمی اظهار داشت: در راستای ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، حفظ محیط‌زیست از آلودگی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها کلیه وسایل نقلیه سنگین ملزم به داشتن برگه معاینه فنی خودرو هستند و از ابتدای سالجاری تا کنون ۲۹ هزار و ۱۷۸ خودرو سنگین به مراکز معاینه فنی استان کرمانشاه مراجعه کرده اند.

وی گفت: استان کرمانشاه دارای ۶ مرکز معاینه فنی است که در شش ماهه نخست سالجاری ۲۹ هزار و ۱۷۸ خودرو سنگین به این مراکز مراجعه کرده اند که از این تعداد خودرو ۲۵ هزار و ۴۲۶ خودرو سنگین موفق به اخذ معاینه فنی شده اند که تعداد خودرو های سنگین مراجعه کننده نسبت به سال گذشته ۴ درصد رشد داشته است.

کرمی افزود: تعداد خودرو های مردود شده ۳ هزار و ۷۵۲ خودرو است که تعداد مردودی‌های امسال ۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

وی اظهار داشت: در مراکز بازدیدهای ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور صورت می پذیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: به منظور نظارت بهینه بر عملکرد مراکز معاینه فنی این اداره کل ضمن انجام بازدیدهای سرزده و دوره ای از مراکز مذکور به صورت مستمر اقدام به پایش سامانه مراکز معاینه فنی سنگین نموده و در صورت مشاهده نواقص و تخلفات احتمالی، مطابق مقررات اقدام می نماید که از ابتدای سال جاری ۵۳ بازدید از این مراکز انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه گفت: با توجه به متصل بودن تمامی مراکز به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران، نتایج حاصل از تست خودروها رصد شده و در صورت عدم وجود مشکل گواهی معاینه فنی صادر می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۱۱۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان