//
کدخبر: ۳۶۶۶۱۳ //

هشدار هواشناسی برای ۷ استان!

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد برای ۷ استان از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی مناطق کشور تا یکشنبه هفته آینده خبر داد.

هشدار هواشناسی برای ۷ استان!
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی،‌اردبیل،‌گیلان، مازندران، برخی مناطق گلستان و ارتفاعات البرز واقع در این استان‌ها بارش باران، وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه این وضعیت برای سواحل شمالی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی ادامه خواهد داشت، ضمن این‌که در ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در چهارمحال و بختیاری،‌ کهگیلویه و بویراحمد و غرب اصفهان نیز در ساعات بعدازظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

روز جمعه بارش‌ها در برخی مناطق سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد و غرب و جنوب فارس رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

شنبه هفته آینده با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر بارش‌ها در سواحل تشدید شده و گستره بارش مناطقی از خراسان شمالی،‌شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی را فرا می‌گیرد.

بعدازظهر یکشنبه هفته آینده بارش‌ها در این مناطق کاسته شده و دوشنبه فقط در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده روی می‌دهد.

توصیف سامانه: وزش باد و گردو خاک

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید، در مناطق مستعد گردوخاک

منطقه اثر:

چهارشنبه 1401/06/16: گلستان و خراسان شمالی.

پنج‌شنبه 1401/06/17: خراسان شمالی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان.

جمعه 1401/06/18: جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان.

اثر مخاطره: احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل و احتمال آسیب به تاسیسات حساس به گردوغبار.

توصیه: عدم حضور افراد در فضای باز، به‌ویژه اشخاص آسیب‌پذیر، همراه داشتن ماسک کافی توسط زائرین شرکت کننده در راهپیمایی اربعین در عبور از گذرگاه‌ها، پایش شاخص آلودگی توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و اتخاذ تصمیم مطابق با مقررات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌ها نیمه‌کاره و استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۶۶۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان