//
کدخبر: ۳۶۲۹۴۶ //

خبر خوش برای صاحبان تاکسی های فرسوده

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: امسال نوسازی حدود دو هزار تاکسی را به سرانجام می‌رسانیم که امور اداری‌اش سال گذشته انجام شده و قولی است که در سال ۱۴۰۰ از خودروسازان گرفته‌ایم.

خبر خوش برای صاحبان تاکسی های فرسوده
به گزارش فرتاک نیوز،

مهدی اسماعیل‌بیگی به موانع ایجادشده بر سر راه نوسازی تاکسی‌های فرسوده اشاره می‌کند و به اکوایران می‌گوید: سال گذشته قرار بود ۲۰۰۰ تاکسی نوسازی شود که حدود ۱۰۰۰ تاکسی سمند به مشکل برخورد و به دلیل عدم موافقت اداره استاندارد، پلاک‌گذاری آنها متوقف ماند که مواردی که اداره استاندارد اعلام کرده بود برطرف و قرار شد این خودروها تحویل رانندگان تاکسی شود.

او در ادامه درخصوص فرایند جدید نوسازی تاکسی‌های فرسوده می‌گوید: به دلیل این که قرار نیست خودروی سمند و پژو تولید شود، خودروی سورن جایگزین این خودروها در ناوگان تاکسیرانی خواهد شد اما قیمت این خودرو و زمان تحویل آن مشخص نیست. در حال حاضر سورن ۱۰۰ میلیون تومان گران‌تر از خودروهای قبلی است و امکان افزایش وام برای تامین منابع مالی وجود دارد اما اگر ما وام را دو برابر کنیم، تاکسیرانان توان پرداخت اقساط آن را ندارند. بنابراین در این زمینه مکاتبه انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد، مبنی بر این که به استناد ماده ٨ قانون هوای پاک، مدت بازپرداخت وام نوسازی تاکسی‌های فرسوده، ده ساله است. 

به گفته اسماعیل بیگی در حال حاضر سقف زمانی وام نوسازی تاکسی، پنج سال است. در این درخواست خواسته ایم ، هماهنگی‌های لازم در هیات دولت، برای اجرای این بند از قانون، انجام شود تا میزان اقساط ماهیانه افزایش پیدا نکند و مشکلی برای معیشت رانندگان به وجود نیاید و شرایط یکسان با قبل باشد.

او در پاسخ به پرسشی در خصوص این که برخی رانندگان تاکسی تمام مراحل نوسازی تاکسی را طی کرده و زمان آغاز پرداخت اقساط‌شان آغاز شده اما هنوز خودروی نو دریافت نکرده‌اند، گفت: حدود ۹۰۰ تاکسی، این ویژگی را دارند که هنوز خودروهای فرسوده‌شان اقساط نشده که شامل همین خودروهای سمند می‌شود که استاندارد مجوز صدور پلاک آنها را داده است و از چند روز دیگر تحویل آنها آغاز می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۲۹۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان