//
کدخبر: ۳۶۱۵۱۹ //

سیل در استان اصفهان چه خساراتی بر جای گذاشت؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به بارش‌های رگباری روز گذشته، از جاری شدن سیلاب و رواناب در برخی نقاط استان و بروز خسارات به راه‌ها، بخش کشاورزی و تعدادی اماکن مسکونی خبر داد.

سیل در استان اصفهان چه خساراتی بر جای گذاشت؟
به گزارش فرتاک نیوز،

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگویی، گزارشی از آخرین وضعیت استان ارائه و اظهار کرد: در پی ادامه بارش‌های رگباری، روز گذشته(جمعه، ۷ مرداد) سیلاب و رواناب در روستاهای شهرستان فریدن و بویین میاندشت، رزوه، چادگان و مندرجان شهرستان چادگان، روستاهای بخش کرون، شهرهای میمه و وزوان، منطقه عشایری زردفهره فریدونشهر، روستای پهلوشکن و محور جاده‌ای پادنا سی سخت جاری شد و خساراتی به راه‌ها، بخش کشاورزی و تعدادی اماکن مسکونی وارد شد.

وی با اشاره به اینکه محور جاده‌ای تیران و کرون، داران و گلپایگان و دهق علویجه برای ساعاتی مسدود و ارتباط مخابراتی ۳ روستای بخش میمه با بازسازی فیبر نوری برقرار شد، گفت: جریان سیلابی از سه حوضه شهرستان ورزنه به سمت تالاب گاوخونی هدایت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: شبکه برق فشار متوسط روستای گلاب شهرستان تیران و کرون بازسازی و سیلاب در بخش کرون به سمت رودخانه مرغاب و سد خمیران هدایت شد.

وی از امدادرسانی به خانوارهای عشایری در محاصره سیل در بخش پادنای علیای سمیرم خبر داد و گفت: بازگشایی محور پادنا به سی سخت که به علت رانش مسدود شده بود، نجات ۳ نفر در منطقه انارک از سیل و آب‌گرفتگی چاه تأمین آب شرب ۳ روستای بخش مهردشت و تأمین اضطراری آب برای مناطق از اقدامات انجام شده در روز گذشته بود.

شیشه‌فروش همچنین از ورود سیلاب به رودخانه زاینده‌رود و گل‌آلود شدن آب خبر داد که باعث افزایش کدورت آب در تصفیه‌خانه شد.

وی همچنین با اشاره به ارسال تجهیزات از استان اصفهان به یزد جهت کنترل سیل، گفت: ۳۳ نیروی امدادی، یک دستگاه جرثقیل ۵ تن ایسوز، ۳دستگاه تویوتا شاسی بلند، یک دستگاه موتور پرکینز، ۴ دستگاه موتور روبین، ۱۰ دستگاه اسپیکو، ۷ دستگاه لجن کش، ۵ دستگاه موتور برق و ۶ دستگاه لودر، یک دستگاه بلدوزر۲ دستگاه بیل مکانیکی۴ دستگاه کامیون و ۳ دستگاه پمپ کف کش از اصفهان به عنوان معین استان یزد ارسال شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۵۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان