//
کدخبر: ۳۵۶۰۳۵ //

هشدار توفان در ۳ استان

سازمان هواشناسی نسبت به خیزش گرد و خاک و توفان گرد و خاک در سه استان هشدار داد.

هشدار توفان در ۳ استان
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، در نواحی مستعد توفان گردوخاک و احتمالا توفان شن فردا (۲۹ خردادماه) در شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و نوار شرقی خراسان جنوبی و نوار شرقی کرمان و دوشنبه (۳۰ خردادماه) در جنوب و نوار شرقی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

اختلال در تردد، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، آسیب به صنایع حساس به گردوخاک و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، سقوط اشیاء از ارتفاعات، شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها، اختلال در ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی در این شرایط جوی دور از انتظار نیست.

در این وضعیت جوی اجتناب از سفرهای غیرضروری، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره، اجتناب از حضور در فضای باز برای تمام گروه‌ها، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از پرواز با بالگرد و هواپیماهای سبک و اجتناب از فعالیت‌های کویرنوردی توصیه می‌شود.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۰۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان