//
کدخبر: ۳۴۹۵۰۰ //

بنیاد "دستان مهربان" سایبان حمایت از زنان و کودکان بی‌سرپرست/۶۰۰ زن و کودک کرمانشاهی تحت حمایت این بنیاد قرار دارند

بنیاد "دستان مهربان" با مدیریت دکتر زهرا یوسفی ۱۶۰۰۰ زن و کوک را در کشور تحت حمایت قرار داده است و در استان کرمانشاه نیز ۶۰۰ زن و کودک بی‌سرپرست تحت حمایت این بنیاد قرار دارند.

بنیاد "دستان مهربان" سایبان حمایت از زنان و کودکان بی‌سرپرست/۶۰۰ زن و کودک کرمانشاهی تحت حمایت این بنیاد قرار دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

زهرا یوسفی مدیر‌عامل بنیاد "دستان مهربان" در کشور با حضور در دفتر این بنیاد در کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: این بنیاد در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و هم اکنون ۱۶ هزار نفر از بانوان سرپرست خانوار و ایتام را در ۲۰ شهرستان تحت پوشش دارد.

وی از جمله خدمات این بنیاد نیکوکاری راتوزیع سبد کالا به صورت ماهیانه، پرداخت مستمری و ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی و روانشناسی بصورت رایگان عنوان کرد و افزود: مددجویان این بنیاد بدون در نظر گرفتن اینکه تحت پوشش نهادهای حمایتی دولتی هستند یا نه ،حمایت می‌شوند.IMG_20220501_101102_346

دکتر یوسفی تصریح کرد: در جهت مستقل شدن و برگرداندن افراد تحت پوشش این بنیاد به چرخه کار، کارگاه‌هایی راه‌اندازی شده است و در کنار آموزش به مددجویان مکان‌هایی برای نگهداری و آموزش نقاشی، زبان انگلیسی و.. برای کودکان این افراد در نظر گرفته شده که با خیالی آسوده در این کارگاه‌ها آموزش ببینند.

مدیر عامل بنیاد دست‌های مهربان از جمله اقدامات این بنیاد در شهرهای مختلف کشور را ساخت مدرسه و درمانگاه برای استفاده افراد محروم و آسیب پذیر اعلام کرد و گفت: همچنین حدود دو هفته پیش بزرگترین مرکز آموزشی کودکان مبتلا به اوتیسم را در اصفهان افتتاح کردیم.

وی در ادامه از ساخت دو مرکز شبانه‌روزی روستایی در ایرانشهر نیز خبر داد و خاطر نشان کرد: هم اکنون ۳۵۲ دختر و پسر با توجه به استعداد سنجی انجام گرفته در این دو مرکز تحت پوشش بنیاد قرار‌ دارند.IMG_20220501_101103_905

این مسئول تعداد افراد تحت پوشش بنیاد در استان کرمانشاه را ۳۰۰ زن سرپرست خانوار و ۳۰۰ کودک عنوان کرد و بیان داشت: در این بنیاد بیشتر مایحتاج افراد تحت پوشش، به صورت مواد غذایی، خوراک و پوشاک به مددجویان اهدا می‌شود و در مواردی نیز به صورت ماهانه مبلغی به حساب آنها واریز می‌گردد.

دکتر یوسفی یکی از ارکان اساسی این بنیاد را حفظ کرامت و شان مددجو دانست و گفت: کمک به مردم محروم و حل مشکلات آنها برایم آرامش بخش است.

مدیر عامل بنیاد دستان مهربان در ادامه از اشتغالزایی ۱۱۰۰ نفر در شهرهای مختلف کشور خبر داد و گفت: همه افراد استخدام شده در بنیاد دارای تخصص هستند اما برای ما ۵۰ درصد تخصص و ۵۰ درصد حس کمک و همراهی و همدلی مهم است تا در بحران‌های مختلف به یاری مردم بشتابند.

دکتر یوسفی مجموع هزینه‌های ماهیانه این بنیاد در شهرهای مختلف کشور را به طور متوسط ۱۰ تا ۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و بیان داشت: به فکر ساخت یک درمانگاه با امکانات پزشکی، دندانپزشکی و روانپزشکی در کرمانشاه هستیم  که در صورت‌ همراهی مسئولین استانی و تحویل مکانی برای این کار تمامی تجهیزات را تامین خواهیم کرد.

وی در ادامه از نظارت دستگاه‌های دولتی همچون اداره امور مالیاتی و پلیس امنیت بر روند کار این بنیاد خبر داد و گفت: پرونده‌های ایتام و زنان سرپرست خانوار و لیست کمکهای اهدایی در بنیاد موجود است و خیرین و افراد نیکوکار با اطمینان خاطر از ما حمایت می‌کنند و هیچگونه شک و شبهه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

خبرنگار: طیبه دولت‌آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۹۵۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان