//
کدخبر: ۳۴۸۶۴۲ //
دادستان کرمانشاه:

با کشتارگاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه برخورد قانونی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از برخورد قانونی با کشتار‌گاه‌های دام خبر داد.



با کشتارگاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه برخورد قانونی می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

شهرام کرمی با اشاره به گرم‌تر شدن هوا و احتمال شیوع بیماری های مشترک بین دام و انسان، اظهار کرد: در این راستا، نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در کشتار دام‌ها باید مورد تأکید بیشتری قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه عده‌ای افراد سودجو در برخی از محلات شهر کرمانشاه دست به کشتار غیرمجاز دام زنده در مغازه‌ها، معابر و منازل شخصی می‌کنند و حتی گاها در برخی موارد گوشت دام‌های مردار را به مردم عرضه می‌کنند که سلامتی شهروندان را به خطر می اندازد.

دادستان کرمانشاه تأکید کرد: هرچند که طی سال‌های اخیر بارها بر لزوم برخورد با این افراد تأکید شده و اقداماتی نیز صورت گرفته، اما کماکان شاهد فعالیت این افراد هستیم که در این رابطه دستورات لازم برای مقابله با آنها به دستگاه های متولی داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از مشکلات بهداشتی و خطر انتقال بیماری‌های مشترک و عفونی (تب کریمه، کنگو، تب مالت و . . . ) با تشکیل اکیپی متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط و با پشتیبانی قاطع انتظامی نسبت به جمع‌آوری کشتار در این محلات اقدام شود.

کرمی از اداره کل دامپزشکی استان هم خواست با نظارت دقیق، کشتارگاه‌های غیرمجاز سطح شهر را شناسایی تا برای پلمب آنها اقدام شود و در صورت ادامه فعالیت، مطابق با ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با آنها برخورد شود.

وی خواستار حمایت از کشتارگاه‌های مجاز استان (کشتارگاه صنعتی بیستون و کشتارگاه ماهیدشت) جهت توزیع گوشت گرم در سطح استان هم شد.

دادستان کرمانشاه یادآورشد: متاسفانه برخی از این افراد سودجو با نصب داربست‌هایی در معابر رفت و آمد شهروندان را هم مختل می‌کنند که در این رابطه هم اجرائیات باید نسبت به جمع‌آوری ابزارآلات آنها اقدام کند‌.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۶۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان