//
کدخبر: ۳۴۷۲۵۷ //
همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی؛

تماشاخانه "داریوش گراوندی" در حوزه هنری کرمانشاه افتتاح شد

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی تماشاخانه "داریوش گراوندی" در حوزه هنری کرمانشاه افتتاح شد.


 تماشاخانه "داریوش گراوندی" در حوزه هنری کرمانشاه افتتاح شد
به گزارش فرتاک نیوز،

آیین افتتاحیه تماشاخانه "داریوش گراوندی" همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی عصر امروز (۲۵ فروردین‌ماه) با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری  استان کرمانشاه، هنرمندان و پیشکسوتان عرصه‌ هنرهای نمایشی برگزار شد.

صابر سروش معاون فرهنگی حوزه‌ هنری استان کرمانشاه در این مراسم اظهار کرد: این تماشاخانه به مساحت تقریبی ۶۰ متر‌مربع با برنامه‌ریزی و محاسبات کارشناسی شده از امکانات لازم به اندازه بضاعت برخوردار است.IMG_20220414_185250_040

وی در ادامه زیر مجموعه‌ حوزه هنرهای نمایشی را نمایشنامه‌نویسی، تئاتر،حوزه هماهنگی در زمینه اجراهای عمومی و اختصاصی و بخش پژوهش عنوان کرد و افزود: پیرو اهداف و سیاست‌های حوزه هنری تقریبا عموم هنرمندان استان کرمانشاه تحت حمایت این حوزه قرار دارند.

سروش تصریح کرد: ما در حوزه هنری استان کرمانشاه همواره تلاش کرده‌ایم در اختیار مردم استان باشیم و با مساعدت و یاری هنرمندان در جهت تعالی بخشی گام برداریم.

معاونت فرهنگی حوزه هنری یادآور شد: همه تلاش من و همراهانم درحوزه هنرهای نمایشی این بود که، در ابتدای سال ۱۴۰۱ تماشاخانه استاد گراوندی را راه‌اندازی نماییم، به دلیل اینکه در فستیوال حوزه هنری مرکز، نمایشنامه‌ استاد "هواس پلوک" مقام اول را کسب کرد و زمینه‌ساز راه‌اندازی این تماشاخانه گردید.

 

در ادامه سعید نوروزی کارشناس هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز گفت: این حوزه تمرکز فعالیت‌های خود را در هشت محور شامل تولید نمایشنامه و نمایش، برگزاری همایش، برگزاری مسابقات و شرکت در آنها، برگزاری نشست‌های تخصصی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی،چاپ کتاب اعم از نمایشنامه ویا پژوهش‌های تئاتری و ... قرار داده است و طی دو سال و نیم اخیر با وجود شرایط نامطلوب اقتصادی و بیماری کرونا توانست به مسیر خود ادامه دهد و در ارزیابی عملکرد توسط کارشناسان امور استانها هم اکنون در جایگاه قابل قبولی قرار دارد.IMG_20220414_185719_256

وی افزود: بر اساس سند تحول حوزه هنری استان کرمانشاه در افق ۱۴۰۳ از این پس تمامی فعالیت‌های نمایشی در این حوزه و سایر واحدها از آموزش و تولید تا توانمندسازی و اجرا با محوریت فرهنگ پهلوانی و آیین جوانمردی و براساس ویژگی‌های فرهنگی و قومیتی، زیست‌بوم کرمانشاه انجام خواهد گرفت.

نوروزی خاطر نشان کرد: اولین تولید نمایشی حوزه هنری، نگارش اثری فاخر توسط استاد "هواس پلوک" بود که به زودی به کارگردانی ایشان و با حمایت حوزه هنری استان کرمانشاه تولید و اجرا خواهد شد و امیدواریم این اجرا در روز ملی کرمانشاه رقم بخورد.

کارشناس هنرهای نمایشی حوزه هنری استان در ادامه از جمله فعالیت‌های شاخص این حوزه طی سه سال گذشته را برگزاری نخستین مسابقه استانی نمایشنامه‌نویسی پایداران عنوان کرد و گفت: این دوره از مسابقات زمینه‌ساز زنجیره‌ارزش تولید و چاپ نمایشنامه، نمایشنامه‌خوانی و تولید و اجرای نمایشنامه شد و هنوز هم منتظر مساعدت و یاری صدا وسیمای مرکز کرمانشاه در جهت تولید و پخش آثار برگزیده این رویداد مهم به صورت رادیویی و تلویزیونی هستیم و در گام دوم قرار است این نمایشنامه‌ها در گستره منطقه‌ای پنج استان کشور عملیاتی و اجرایی شود.

 نوروزی یادآور شد: در طرح آسیب‌شناسی وتحولی تئاتر حوزه هنری استان کرمانشاه یکی از پیشنهادات من ایجاد این تماشاخانه بود که با تلاش و پیگیری‌های رییس و معاونت فرهنگی‌ حوزه هنری امروز راه‌اندازی این تماشاخانه در هفته هنر انقلاب اسلامی و بزرگداشت شهید اهل قلم مرتضی آوینی به سرانجام رسید که نامگذاری آن به نام استاد گراوندی کاری بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

 

خبرنگار:طیبه‌ دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۲۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان