//
کدخبر: ۳۴۵۵۰۲ //

اوج گیری کرونا در این استان

آمارهای واصله از ستاد مقابله با کرونا و دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان از اوج‌گیری دوباره کرونا در استان و ثبت ۱۴۸ مراجعه با علائم کرونا به بیمارستان‌ها دارد.

اوج گیری کرونا در این استان
به گزارش فرتاک نیوز،

طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا و آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود طی ۲۴ ساعت منتهی به سه شنبه یک بیمار کرونایی در استان سمنان جان خود را از دست داده است همچنین پنج نفر نیز در بیمارستان‌های استان بستری شدند که چهار نفر تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی سمنان و یک نفر تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

ثبت ۱۴۸ مورد مراجعه با علائم مشکوک به کرونا به بیمارستان‌ها در یک روز (هشتم الی نهم فروردین ماه ۱۴۰۱) نشان از اوج‌گیری شیوع بیماری کرونا دارد مقوله‌ای که می‌تواند به عدم رعایت پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی در هفته اول نوروز ۱۴۰۱ بازگردد. موضوع مهمی که بارها و بارها مسئولان استان در رسانه‌ها آن را بیان کردند و درباره آن هشدار دادند.

هم اکنون ۱۴ بیمار با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری هستند و شرایط شأن مشخص نیست این در حالی که تعداد بیماران کرونایی از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در استان سمنان به ۱۰۰ هزار نفر نزدیک شده است که ۵۰ هزار نفر آنها در مجموعه علوم پزشکی سمنان و بیش از ۴۰ هزار نفر در شاهرود و میامی بوده است در حالی که استان سمنان بر روی هم ۷۰۳ هزار نفر جمعیت دارد.

از سوی دیگر آمار ۹۲ درصدی واکسیناسیون دز اول افراد بالای ۱۸ سال در استان سمنان با لحاظ کردن دانش آموزان و افراد بالای پنج سال یکباره به حوالی ۸۰ درصد نزول کرد و تزریق دز سوم که بسیار مورد تاکید مسئولان استان است، در مرز ۵۰ درصد باقی مانده است که نشان می‌دهد مردم تقریباً واکسیناسیون را رها کرده‌اند حال آنکه توصیه اکید مسئولان ستاد مقابله با کرونای استان سمنان تاکید ویژه به واکسیناسیون به خصوص دز سوم و همچنین رعایت مسائل بهداشتی است.

متأسفانه تصور اشتباهی بین مردم رایج شده که سویه جدید کرونا را بی‌خطر می‌پندارند در صورتی که همین شب گذشته یک نفر در استان سمنان به دلیل شیوع همین سویه کرونا جان خود را از دست داده است که این امر نشان می‌دهد کرونا همچنین در استان سمنان می‌تازد و پیش می‌آید.

در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های سرخه و آرادان در وضعیت نارنجی، شهرستان میامی، شاهرود، دامغان، سمنان و مهدی شهر در وضعیت زرد و گرمسار در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۵۵۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان