//
کدخبر: ۳۴۰۸۱۹ //

احتمال مختل شدن کسب و کارها در نوروز

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با هشدار نسبت به شرایط پیش رو گفت: در صورت ادامه این روند بیماری و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، شرایط سختی خواهیم داشت.

احتمال مختل شدن کسب و کارها در نوروز
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمدحسین سرمست در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت موج بیماری در استان خوزستان اظهار کرد: هنوز به پیک بیماری نرسیده‌ایم و ممکن است در یکی دو هفته آینده شاهد شدت بیشتر بیماری باشیم و تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی، بستری‌ها و فوتی ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تقریبا ظرفیت تخت‌های ICU اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا در بیماستان رازی اهواز تکمیل است، افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های ICU اختصاص داده شده به بیماران مبتلا به کرونا اشغال شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با افزایش تعداد بیماران بد حال، این بیماران ICUها را اشغال می‌کنند و احتمالا در هفته‌های آینده شاهد افزایش موارد مرگ و میر باشیم.

وی افزود: در صورت ادامه این روند بیماری و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، شرایط سختی خواهیم داشت و شاید این شرایط تا نوروز ادامه داشته باشد. علاوه بر این ممکن است در ایام عید نوروز کسب و کار مختل شود.

سرمست بیان کرد: در خوزستان اکثر موارد مرگ و میر علاوه بر داشتن بیماری زمینه‌ای، واکسن تزریق نکرده‌اند یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند.

وی با اشاره به افزایش درگیری کودکان در این موج گفت: تاکنون مرگ کودک زیر ۱۲ سال در خوزستان نداشته‌ایم اما کودکان نیز بستری و بد حال شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص وضعیت محدودیت‌ها در شرایط قرمز و نارنجی بیان کرد: در زمینه اعمال محدودیت‌ها تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم. فعلا تصمیم بر آموزش غیرحضوری در شهرهای نارنجی و قرمز است.

وی افزود: میزان تاثیرگذاری محدودیت‌های فعلی باید بیشتر بررسی شود و شاید کافی نباشد

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۸۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان