//
کدخبر: ۳۴۰۴۴۰ //

کرمانشاه تنها استانی که"داروخانه هلال احمر" ندارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه کرمانشاه تنها استان ایران است که داروخانه هلال احمر ندارد، گفت: به نظر می‌رسد دست‌های پشت پرده‌ای برای اینکه اقتصاد داروخانه‌ها حفظ شود، مخالف این کار هستند.

کرمانشاه تنها استانی که"داروخانه هلال احمر" ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر فرزین معتمدی در جمع خبرنگاران با انتقاد از نبود داروخانه هلال احمر در کرمانشاه، اظهار کرد: تا سال گذشته فقط کرمانشاه و لرستان داروخانه هلال احمر نداشتند، اما اخیرا لرستان هم موفق شد مجوز خود را اخذ کند و فقط کرمانشاه باقی مانده است.

معتمدی از پیگیری‌های چندین ساله برای راه‌اندازی داروخانه هلال احمر کرمانشاه یاد کرد و افزود: در شرایطی مجوز داروخانه هلال احمر کرمانشاه داده نمی‌شود که حتی دستور مساعد وزیر وقت بهداشت(دکتر نمکی) و استاندار وقت(بازوند) را هم داشتیم، اما مشخص نیست در این بین چه اتفاقی می‌افتد که مجوز داده نمی‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه عنوان کرد: وقتی از دانشگاه علوم پزشکی جویا می‌شویم اعلام می‌کنند مشکلی با این موضوع ندارند و وزارت بهداشت مجوز نمی‌دهد،  اما چطور است که وزارت بهداشت طی سال اخیر برای لرستان مجوز داروخانه هلال احمر را صادر کرد، اما به کرمانشاه این مجوز را نمی‌دهد.

وی افزود: مشخص است که وزارت بهداشت در کلان با این موضوع مخالفتی ندارد و کاری به این مسئله ندارد.

معتمدی با بیان اینکه اخذ مجوز این داروخانه باید از طریق کمیسیون ماده 20 در استان باشد، افزود: با سختی موافقت کمیسیون ماده 20 را اخذ کردیم، اما زمانی که کار به وزارت بهداشت رفت متوقف شد و اعلام کردند دیگر مجوز داروخانه‌ به استان‌ها داده نمی‌شود، اما لرستان نیز با ما مجوز کمیسیون ماده 20 را گرفت و صاحب داروخانه هم شد.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد دست‌های پشت پرده‌ای برای اینکه اقتصاد داروخانه‌ها حفظ شود مخالف این کار هستند، زیرا منفعت عده‌ای به خطر می افتد.

مدیرعامل جمعیت هلال کرمانشاه از طرح این موضوع در جلسه اخیر با استاندار کرمانشاه یاد کرد و افزود: آقای امیری مقدم قول پیگیری دادند و تعجب کردند که چرا این حق از مردم کرمانشاه گرفته می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه داروخانه‌های هلال احمر در سراسر کشور را داروخانه‌هایی با مراجعه و فروش بالا دانست که در برخی استان‌ها  روزانه 500 میلیون تا یک میلیارد تومان فروش دارند و عنوان کرد: این داروخانه‌ها تنها داروخانه‌ای است که هیچ انتفاعی ندارند و درآمد حاصل از آنها به مردم برمی‌گردد.

به گفته معتمدی، تعرفه داروخانه هلال احمر آزاد نیست و از داروخانه‌های معمولی پایین‌تر است و از همین رو اقبال مردم به آن بیشتر است. همچنین با فعالیت این داروخانه دست ما باز می شود به افراد نیازمند داروی رایگان بیشتری بدهیم.

وی یادآور شد: بسیاری از داروهای کمیاب بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر وجود دارد و متاسفانه مردم کرمانشاه از آن محروم هستند و این تضییع حق مردم استان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر داروخانه هلال احمر کرمانشاه در کرمانشاه با نام "مرکز فوریت‌های دارویی" فعالیت دارد و داروهای محدودی را هم عرضه می‌کند، عنوان کرد: به صورت شفاهی به تمام شرکت‌های دارویی گفته شده به داروخانه هلال احمر دارو ندهند. حتی شرکت سها هلال که زیر مجموعه هلال احمر است و بالغ بر 800 قلم دارو دارد هم امکان اینکه به ما دارو بدهد را ندارد، در حالیکه ما مجوز مرکز فوریت های دارویی و مسئول فنی هم داریم.

معتمدی با بیان اینکه مرکز فوریت‌های دارویی کرمانشاه تمام ویژگی‌های یک داروخانه استاندارد را دارد، عنوان کرد: در برخی استان‌های دیگر با همین مجوز مرکز فوریت‌های دارویی، دارو دریافت می‌شود، اما دادن دارو به این مرکز در کرمانشاه تخلف است!

وی به خدمات مرکز فوریت های دارویی در استان هم اشاره کرد و گفت: در روزهای نخست شیوع کرونا که در سراسر کشور ماسک کم بود، در مرکز فوریت‌های دارویی کرمانشاه 400 هزار دپو ماسک داشتیم که در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت و باعث شد پیک کرونا در کرمانشاه دیرتر از سایر استان‌ها آغاز شود. در پیک پنجم کرونا هم که کمبود سرم و برخی داروهای سرپایی را داشتیم بسیاری از این اقلام توسط مرکز فوریت‌های دارویی هلال احمر توزیع شد، در حالیکه در داروخانه‌های دیگر یا وجود نداشت و یا با رانت توزیع می‌شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۰۴۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان