//
کدخبر: ۳۲۵۲۹۸ //

نواخته شدن زنگ مهر در مدارس کرمانشاه

آیین نمادین بازگشایی مدارس، امروز(سوم مهر) در هنرستان دخترانه صنایع شیمیایی کرمانشاه با حضور محدود دانش آموزان و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

نواخته شدن زنگ مهر در مدارس کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم که با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: سال تحصیلی جدید در حالی آغاز می شود که ۱۸ ماه از شیوع کرونا گذشته و در این مدت به دلیل مجازی شدن آموزش ها خواسته و ناخواسته دانش آموزان دچار افت تحصیلی شده‌اند.

یزدان پناه با بیان اینکه دانش آموزان مقطع ابتدایی به ویژه کلاس اولی ها بیشترین آسیب را از آموزش مجازی می بینند، گفت: همه متخصصان امر تعلیم و تربیت بر این موضوع اتفاق نظر دارند که آموزش کلاس اولی ها از طریق فضای مجازی به خوبی امکان پذیر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود سه پازل آموزش حضوری، غیرحضوری و یا تلفیقی برای بازگشایی مدارس، اظهار کرد: برای بازگشایی مدارس تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم، اما در صورت رای ستاد ملی کرونا برای بازگشایی به شیوه تلفیقی تصمیم گیری در مورد نحوه حضور دانش آموزان با شورای مدرسه متشکل از مدیر، معاون و اولیای منتخب دانش آموزان است.

وی ادامه داد: مدارس مناطق روستایی و عشایری که جمعیت کمی دارند با رعایت پروتکل های بهداشتی حضوری و مدارس نقاط شهری نیز با تصمیم شورای مدرسه و با رضایت خانواده ها با حضور محدود دانش آموزان به شکل حضوری برگزار می شوند.

یزدان پناه ادامه داد: عجله ای برای بازگشایی حضوری مدارس نداریم و کم کم این کار را انجام خواهیم داد.

یزدان پناه همچنین با اشاره به آغاز واکسیناسیون دانش آموزان علیه کرونا، گفت: در صورت اتمام واکسیناسیون دانش آموزان با خیال راحت می توانیم به سمت حضوری کردن کلاس های درس برویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه ۹۲ درصد معلم های استان کرمانشاه هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند، گفت: از معلم هایی که تاکنون واکسن کرونا نزده اند، درخواست می کنیم به احترام خانواده و دانش آموزان هرچه سریعتر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و با اشاره به نقش مردم در سالهای دفاع مقدس، گفت: مردم انقلابی کرمانشاه به همراه دیگر هموطنانمان در برابر دشمنان سینه سپر کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به بیگانگان واگذار شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۲۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان