//
کدخبر: ۳۲۲۶۶۱ //

کسب رتبه اول جشنواره کشوری نقالی توسط عضو هنرمند کانون استان کرمانشاه

در دوازدهمین جشنواره کشوری نقالی و شاهنامه‌خوانی زاگرس، «عسل غیاثی»، عضو نوجوان و هنرمند مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سنقر، استان کرمانشاه، رتبه «اول» این جشنواره در بخش نقالی را کسب کرد.

کسب رتبه اول جشنواره کشوری نقالی توسط عضو هنرمند کانون استان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

در دوازدهمین جشنواره کشوری نقالی و شاهنامه‌خوانی زاگرس، «عسل غیاثی»، عضو نوجوان و هنرمند مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سنقر، استان کرمانشاه، به انتخاب هیات داوران؛ رتبه «اول» این جشنواره در بخش نقالی را از آن خود کرد.

بر همین اساس، آیین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین در چهارمحال و بختیاری و به میزبانی شهر لردگان برگزار شد.

جواد خسروی نیا، قاسم سلیمانی، البرز اسدپور، علی‌رحم شیخی، احمد مردانی و اسد شاهی، داوران دوازدهمین دوره جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی مناطق زاگرس‌نشین را تشکیل می‌دادند که در بیانیه پایانی خود با اشاره به مشارکت بالای کودکان و نوجوانان در این جشنواره خواستار توجه بیشتر مسوولان فرهنگی برای ارائه آموزش‌های صحیح به این استعدادهای هنر نقالی و شاهنامه‌خوانی و حفظ هنرهای آیینی و همچنین توسعه و استحکام پیوند نسل جدید با فرهنگ دیرینه شاهنامه‌خوانی و نقالی شدند.

نخستین دوره جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی به صورت شهرستانی از سال ۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شد و در ادامه این جشنواره به صورت استانی و سپس منطقه‌ای تداوم یافت.

در این جشنواره منطقه‌ای، هنرمندان مناطق زاگرس نشین استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و هرمزگان شرکت می‌کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۶۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان